notices

Ral·lis Terra

IV Ral·li Vila de Bellpuig

Victòria de Basols i Amigo (Citroën DS3 R5) en l’estrena a Bellpuig del campionat de terra

  • Eduard Forés i Xavier Aluju van ocupar la segona posició i Climent Domingo i Joan Venceslao, tercers, primers entre els vehicles de dues rodes motrius
  • El Trofeu de Ral·lisprints i la Challenge Focuxtreme va ser per a Arnau Ferré  i Arnau Parera, amb un Ford Focus 1.6

Josep Basols i Xavier Amigo, a bord d’un Citroën DS3, es van endur dissabte el triomf en el Ral·li Vila de Bellpuig, primera prova sobre terra del Campionat de Catalunya. La cursa, que arribava a la seva quarta edició, va aplegar una quarantena d’equips i era puntuable a més del campionat català, per a la Copa de ral·lis de terra, el Trofeu de Ral·lisprints de Terra i la Challenge Focuxtreme. Organitzada per l’escuderia WRC Management, la prova constava de dos trams cronometrats, als quals els participants havien de donar tres passades.

Josep Basols, que ja s’havia imposat en l’edició del 2016, es presentava aquest any a Bellpuig amb el Citroën DS3 R5 amb el que participa en el campionat estatal. Amb Xavier Amigo al seient del copilot, Basols va demostrar el seu domini des del primer tram en que va agafar un marge de deu segons sobre el segon classificat. En la segona especial va cedir l’escratx per tan sols quatre dècimes però va marcar posteriorment el millor temps en tots els trams de la jornada fins a adjudicar-se la victòria.

Eduard Forés i Xavier Aluju, a bord també d’un Citroën DS3 R5, van rodar durant tot el ral·li en segona posició, inquietant el líder i aconseguint el millor temps en la segona especial. Una penalització d’un minut en el tercer tram els va deixar sense opcions. Tot i això, la parella va mantenir el segon lloc fins al podi final de Bellpuig.

El podi a Bellpuig el van completar Climent Domingo i Joan Venceslao, amb un Citroën DS3 R3 MAX. Després d’un primer tram lluny de les posicions de privilegi, la parella es va recuperar i va entrar en la lluita pel tercer lloc. Primers entre els participants amb dues rodes motrius, Domingo i Venceslao van mantenir un frec a frec emocionant amb el Subaru Imprezza amb tracció total d’Eduard Pons i Daniel Muntadas. Una disputa que es va decantar per un marge de cinc segons a favor dels del Citroën en la darrera especial.

Jesús Jiménez i Ignacio Paz, amb un Seat Ibiza TDI DSG, van ser cinquens, segons entre els vehicles de dues rodes motrius, superant diversos participants amb cotxes amb tracció a les quatre rodes.

L’actual líder del campionat, Albert Orriols, i el seu copilot Lluís Pujolar, que participaven amb un Mitsubishi Lancer EVO IX, van tenir diversos problemes mecànics durant la cursa i van caure fins a la novena posició.

El Trofeu Catalunya de Ral·lisprints de Terra va aplegar una vintena de participants i coincidia amb la segona prova de la temporada de la sempre espectacular Challenge Focuxtreme. El triomf va ser per a Arnau Ferré i Arnau Parera, que amb un Ford Focus 1.6 es van apuntar també el primer lloc en la Challenge. La victòria va ser molt treballada. Després d’un inici fora dels llocs de privilegi, un escratx en el segon tram els va situar en segona posició. Tot i perdre uns valuosos segons en el tram següent, de nou, un escratx en la quarta especial els va situar líders, posició que assegurarien fins a la conclusió.

La segona posició la van ocupar Ivan Alba i Manel Paredes, amb un altre Ford Focus 1.6. La parella va ser segona també en la Focuxtreme, en un ral·li en que van lluitar sempre pel podi.

El tercer lloc va ser per a Pau González i Èric Bellver, amb Ford Focus 1.6., que van acabar la cursa a 9,6 segons dels vencedors, sent tercers també en la Challenge Focuxtreme.

Per classes, Ramon Cornet i Daniel Noguer, amb un Toyota Aygo, van ser els millors en la classe 1. Joaquim Guillamet i Xavier Lozano, amb un Seat Ibiza 1.8T, van endur-se la classe 2, mentre que la 4 va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, amb un Peugeot 208 R2. Climent Domingo i Joan Venceslao es van imposar entre els participants de la classe 5, amb un Citroën DS3 R3 MAX. Albert Orriols i Lluís Pujolar es van endur la classe 6 amb un Mitsubishi EVO IX. La classe 7 va ser per a Jesús Jiménez i Ignacio Paz, amb un Seat Ibiza TDI DSG, mentre que la 8 va ser per a Josep Basols i Xavier Amigo, amb un Citroën DS3 R5.

La propera cursa del Campionat de Catalunya de Ral·lis serà el Ral·li Empordà, sobre asfalt, que es disputarà el 27 de maig.

 

23è. Ral·li de Tàrrega

Membrado i Vilamala guanyen el Ral·li de  Tàrrega i completen una temporada de luxe

  • Després d’aconseguir el Campionat de Catalunya absolut i la Copa de ral·lis d’asfalt ahir van sumar la Copa de Terra al seu palmarès anual
  • Xavier Domènech i Òscar Sánchez (Citroën DS3 R5) van ser segons d’un podi que van completar Ramon Cornet i Manel Muñoz (Peugeot 208 R2)

Vint-i-tresena edició del Ral·li de terra Ciutat de Tàrrega. La prova, que tanca aquest any el calendari català de ral·lis, va reunir el cap de setmana una vintena de vehicles amb la Copa de Catalunya de Ral·lis de Terra en joc. L’escuderia Tàrrega, organitzadora de la cita, havia previst una cursa amb dos trams, a triple passada, en una prova puntuable també per a l’Open de ral·lis de Terra.

Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala, que ja havien aconseguit el campionat absolut i la Copa d’Asfalt, arribaven a Tàrrega amb el propòsit de fer el triplet i adjudicar-se també la Copa de Catalunya de ral·lis de terra. A bord del Ford Fiesta R5, la parella va marcar un fort ritme des de l’inici i va acabar el ral·li sent els més ràpids en quatre dels cinc trams que van disputar. L’accident d’un dels vehicles participants va obligar a neutralitzar parcialment la primera passada pel primer tram i totalment la segona. Al final, després d’una matinal freda i amb molta boira, el tàndem Membrado-Vilamala van aconseguir el seu objectiu, acabant el ral·li amb un marge de 28 segons sobre els segons classificats.

Xavier Domènech i Òscar Sánchez, que participaven amb un Citroën DS3 R5, van aconseguir marcar l’escratx en la primera i la tercera passades pel segon tram, rodant sempre a l’estela dels vencedors. Després d’una temporada molt completa, el segon lloc permet Domènech assegurar el podi a la Copa de Ral·lis de Terra.

A Tàrrega, el podi el van completar Ramon Cornet, acompanyat en aquesta ocasió per Manel Muñoz al seient del copilot. L’excampió del Volant RACC, que ha participat aquesta temporada en la Copa Kobe motor, arribant a guanyar la darrera cursa, va fer un bon ral·li en la seva estrena als comandaments d’un Peugeot 208 R2. Al final, tercer lloc en la general i primer entre els participants de dues rodes motrius.

Els participants en l’Open Catalunya de Ral·lis de Terra només havien de completar quatre trams, el primer dels quals va ser el neutralitzat. La victòria va ser per a Miquel Pons i Marc Que, amb un Ford Focus 1.6, que van superar en vuit segons als segons classificats. Un segon lloc que van ocupar Josep Maria Castillejo i Josep Ramon Viladrich, amb un altre Ford Focus. El podi de l’Open el van completar Alex Vilella i Immaculada Cargol, amb idèntica muntura.

Per classes, Álvaro Jiménez i Georgina Márquez, es van adjudicar la classe 1 amb un Peugeot 107. Ramon Cornet i Manel Muñoz, amb un Peugeot 208 R2, es van adjudicar la classe 4. Jordi Trius i Jordi Puchol, amb un Renault 5 GT Turbo, van ser els millors de la classe 5. Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala es van endur la classe 6, amb un Ford Fiesta R5. Gerard Fontaner i Xavier Jiménez, amb un Peugeot 106 GTI, van guanyar la classe 7. Finalment, Xavier Domènech i Òscar Sánchez van emportar-se el triomf en classe 8, amb un Citroën DS3 R5.

Amb el Ral·li Ciutat de Tàrrega el calendari de ral·lis a Catalunya arriba al seu punt i final. Les curses tornaran l’any vinent, sens dubte, amb bones dosis d’emoció i molt d’espectacle.

 

IV Ral•li Torrefeta i Florejacs - El Llor

Membrado guanya a Torrefeta i pressiona Vidales en la lluita per la Copa de Terra

  • Jesús Jiménez (Seat Ibiza TDI DSG) va ser segon, primer en dues rodes motrius, mentre que Ramon Gené (Opel Astra) va acabar tercer
  • Marc Cañellas es va proclamar guanyador de la Challenge Focuxtreme 2016, acabant tercer de la challenge en el ral·li lleidatà

Quarta edició del Ral·li Torrefeta i Florejacs - El Llor, penúltima prova de la temporada del Campionat de Catalunya. La prova, penúltima també de la Copa de Catalunya de Ral·lis de Terra, va aplegar el primer cap de setmana de novembre prop d’una quarantena de vehicles en una cursa puntuable també per l'Open de Catalunya de Ral·lis de Terra, a més de la Challenge Focuxtreme. Organitzat per WRC Management, el ral·li constava de dues especials, a tres passades, més una super-especial d’un quilòmetre i mig.

Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala són ja campions de Catalunya però aspiren a aconseguir el triplet amb les Copes d’Asfalt i de Terra. A bord del Ford Fiesta R5, la parella va cedir el liderat en el primer tram però després de ser els més ràpids en la segona especial van comandar la prova fins al final. Membrado i Vilamala es van veure afavorits per l’abandonament, a mitja cursa, de Xavier Vidales i Jordi Hereu, a causa d’una avaria mecànica en el seu Mitsubishi Lancer EVO IX i amb qui es disputen la Copa de Terra.

La segona posició al ral·li lleidatà va ser per a Jesús Jiménez i Ignacio Paz, amb un Seat Ibiza TDI DSG, que van completar la cursa 4,54 minuts dels guanyadors. La parella va fer un ral·li espectacular, passant de la catorzena posició en els primers trams a entrar en el podi, i aconseguiria el primer lloc entre els vehicles de dues rodes motrius.

El podi el van completar Ramon Gené i Manel Muñoz, amb un Opel Astra. La parella va fer un ral·li molt regular, mantenint la tercera posició des del primer tram, per finalitzar a 23 segons dels segons classificats.

Pel que fa a l’Open Catalunya de Ral·lis de Terra, Pere Rovira repetia victòria al Torrefeta, en aquesta ocasió acompanyat per Carles Planell al seient del copilot. Amb un Ford Focus 1.6, s’adjudicarien també la Challenge Focuxtreme.

La segona posició en l’Open i també en la Focuxtreme va ser per a Fernando Eguren i Daniel Muntadas, amb un Ford Focus 1.6. que van marcar l’escratx en dues de les especials de la jornada.

El podi el van completar Marc Cañellas i Marc Sauleda, que amb un altre Ford Focus 1.6., van acabar a només set dècimes dels anteriors, tercers també entre els participants de la Challenge Focuxtreme. La parella va rodar en bona part de la cursa en primer lloc però l’aparició sobtada d’un senglar en un tram els van fer perdre uns segons molt valuosos. Amb aquest tercer lloc, Cañellas s’adjudica la Challenge Focuxtreme 2016.

Per classes, Albert Gutiérrez i Montserrat Contijoch, es van adjudicar la classe 4 amb un Citroën Saxo. Josep Anton Domènech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T, van ser els millors de la classe 5. Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala es van endur la classe 6, amb un Ford Fiesta R5. Jesús Jiménez i Ignacio Paz, amb un Seat Ibiza TDI DSG, van guanyar la classe 7. Finalment, Marc Paradell i Luka Larrosa van emportar-se el triomf en classe 8, amb un Mitsubishi Lancer EVO VI.

La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de ral·lis és el Ral·li 2.000 Viratges, sobre asfalt, que es disputarà el 19 de novembre puntuable també per al Volant RACC/Trofeu Mavisa.

 

8è Ral·li Vidreres - Maçanet

Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala (Ford Fiesta R5) dominen el Ral·li Vidreres-Maçanet

  • Xavier Vidales i Jordi Hereu (Mitsubishi EVO IX) van ser segons al podi que van completar Xavier Domènech i Òscar Sánchez (BMW Mini Proto)
  • Daniel Muntadas i Oriol Vives, màxims candidats a guanyar el Volant RACC-Trofeu Mavisa, després de la victòria a les carreteres gironines

Vuitena edició del Ral·li Vidreres-Maçanet. La prova, que va reunir prop de trenta vehicles, era puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, a més de la Copa de Catalunya de Ral·lis de Terra, l’Open Catalunya de Ral·lis de terra i el Volant RACC-Trofeu Mavisa. Organitzada per l’escuderia Peu a Baix, la cursa constava de dos trams cronometrats que els participants havien de completar fins a tres ocasions.

Josep Maria Membrado, amb Jordi Vilamala al seient del copilot, liderava amb autoritat la classificació del Campionat de Catalunya de ral·lis. A Vidreres, va fer una cursa molt regular aconseguint marcar el millor temps en totes les especials. Un domini absolut de la parella del Ford Fiesta que van anar augmentant tram a tram la diferència respecte els seus rivals. Amb el triomf a Vidreres, Josep M. Membrado aconsegueix el seu desè títol de campió de Catalunya de ral·lis i té a l’abast també la Copa, tant d’asfalt com de Terra, quan queden dues proves al calendari.

Xavier Vidales, amb un Mitsubishi EVO IX, va acabar en segona posició. Acompanyat per Jordi Hereu, l’actual líder de la Copa de Catalunya de ral·lis de terra va fer un ral·li de menys a més, situant-se darrere Membrado a l’inici de la segona secció. La parella va millorar els cronos en cada passada i van assegurar el segon calaix del podi fins al final. Sense dubte uns bons punts per a la Copa quan queden encara per disputar-se dos ral·lis sobre terra.

El podi a Vidreres el van completar Xavier Domènech i Òscar Sánchez, amb un BMW Mini Proto. La parella va començar el ral·li en segona posició. A partir de la tercera especial van cedir un lloc en favor de Vidales i Hereu. Sense cometre errades, van signar una actuació molt regular durant tota la cursa aconseguint assegurar una tercera posició que els permetrà sumar uns bons punts per al Campionat absolut i la Copa de terra.

La presència de dos buggies va oferir espectacle i emoció al ral·li gironí. Joan Lascorz, habitual del Campionat d’Espanya de Ral·lis Tot Terreny, participava amb un Polaris RZR 1000, amb Sergi Brugué com a copilot. La parella, que va fer el segon millor temps en un dels trams, va acabar la cursa en quarta posició, a poc més de 16 segons del podi, després de patir problemes al variador del seu vehicle.

Jordi Llamas, acompanyat per Francisco Oliveros, participava en el ral·li amb un espectacular Demon Buggi. La parella va millorar els temps tram a tram fins a acabar la carrera en la sisena posició final.

En dues rodes motrius la victòria va ser per a Josep Anton Domènech i Manel Marchal, que van acabar la cursa en cinquena posició de la general amb el seu Citroën DS3 RT3.

La victòria de l’Open Catalunya de Ral·lis de terra va ser per a Roger Aymerich i Josep Admetlla amb un Ford Focus.

El Volant RACC- Trofeu Mavisa ha celebrat al Ral·li de Vidreres-Maçanet la seva penúltima prova puntuable. A la prova gironina, el primer lloc va ser per a Daniel Muntadas, que s’apuntava així el seu tercer triomf de la temporada. Aquesta victòria el situa líder, al costat de Raül Castán, tots dos empatats a 114 punts. Amb Oriol Vives de copilot, el gironí s’ha situat com a principal favorit al títol.

Josep Bassas, amb Jaume Poch de copilot, va mantenir una bonica lluita amb Alex Teixidor de la qual van sortir vencedors per tretze segons malgrat petits problemes amb la suspensió. Amb aquest resultat, Bassas manté les seves opcions en l'emocionant lluita pel títol.

El pilot local Alex Teixidor i el seu copilot, Carlos Sabater, va aconseguir et tercer llocs de les posicions d'honor en uns trams sempre relliscosos i complicats.

La propera prova prevista de la Copa de Catalunya de ral·lis és el Ral·li de Valls, sobre asfalt, que es disputarà  l’1 d’octubre.

 
<< Inici < Anterior 1 2 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 2
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.