Nil Solans fa el ple a La Pineda i s’apunta la victòria en el primer ral·li de la temporada

  • Amb Miquel Ibáñez de copilot van ser els més ràpids en totes les especials
  • Sergi Pañella va guanyar el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt

Inici de la temporada del certamen català de ral·lis d’asfalt, amb la celebració de la novena edició del Ral·li La Pineda Platja. Sota l’organització de l’escuderia Costa Daurada, la prova era puntuable per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Súper Esport. Més d’una cinquantena de vehicles van participar en la cursa que constava de quatre trams a doble passada: La Mussara, Castillejos, Escornalbou i La Teixeta. El Ral·li va aplegar un bon nombre de públic en una jornada calorosa.

La victòria va ser per a Nil Solans i Miquel Ibáñez, amb un Peugeot 208 R2. La parella va marcar un ritme molt alt des de l’inici, anotant-se els millors temps ja en les primeres especials del matí. El domini continuaria als trams d’Escornalbou i la Teixeta, i acabarien, ja de nit, apuntant-se l’escratx en tots els trams. Solans i Ibáñez s’endurien també la Challenge Michelin.

La segona posició a La Pineda va ser per a Joan Segú i Òscar González, amb un Citroën DS3 Sport R3. Després de rodar en tercer lloc durant la primera part de la cursa, superat l’equador de la prova es van llançar a per la segona posició. Un segon lloc que van aconseguir en la penúltima especial i que van conservar fins al final.

El podi el van completar Jordi Medina i Joaquim Nogué. Al volant d’un Renault Clio R3T, van rodar en segona posició durant bona part de la cursa però van caure un lloc en la classificació després de la segona passada per Escornalbou. Al final serien tercers a deu segons dels segons classificats.

La Pineda va suposar el primer test en cursa del Peugeot 208 1.2 Pure Tech que utilitzaran els participants en el Volant RACC aquesta temporada.

Els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt havien de disputar set dels vuit de la cursa, tots exceptuant la segona passada per La Teixeta. El triomf seria per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X R4, que van ser els més ràpids en totes les especials de la jornada, acabant la prova primers, amb un avantatge de 4,43 segons sobre els segons classificats.

La segona posició va correspondre a Joan Riera i Jaume Estruch, que participaven amb un Peugeot 206 GTI. La parella va resistir els atacs del Renault Clio de Nil Chillon i Xavier Serentill, que completarien a La Pineda el podi dels participants en el Ral·lisprint.

El ral·li La Pineda Platja era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper-Esport el primer lloc va ser per a José Herranz i Alberto Amate, amb un Peugeot 205 GT. La segona posició va correspondre a Joan i Jordi Galtes, amb un BMW E30 325, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier i Ariadna Pons, amb un Toyota Celica.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Antonio Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. La segona posició va ser per a Carlos Fernández i Isabel García, amb un Volkswagen Golf GTI. El podi el completarien Narcís i Clàudia Marcó amb un Lancia Delta Integrale.

Per classes, Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Sandro Girón i  Oriol Espínola, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3, mentre que la 6 va ser per a Nil Solans i Miquel Ibáñez, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Joan Segú i Óscar González, amb un Citroën DS3 Sport R3. German Sáiz i  Patrícia Baldó, es van anotar la 8, amb un BMW M3 E36, i Marc i David Cendra es van imposar en la classe 12, amb un Volkswagen Golf GTI. Finalment, Jaime Abad i Álex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth.

El proper ral·li a disputar-se serà el Ral·li Pla d’Urgell del 8 d’abril, que es disputarà sobre terra.