notices

Ral·lis Asfalt

IX Ral·li La Pineda Platja

Nil Solans fa el ple a La Pineda i s’apunta la victòria en el primer ral·li de la temporada

  • Amb Miquel Ibáñez de copilot van ser els més ràpids en totes les especials
  • Sergi Pañella va guanyar el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt

Inici de la temporada del certamen català de ral·lis d’asfalt, amb la celebració de la novena edició del Ral·li La Pineda Platja. Sota l’organització de l’escuderia Costa Daurada, la prova era puntuable per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Súper Esport. Més d’una cinquantena de vehicles van participar en la cursa que constava de quatre trams a doble passada: La Mussara, Castillejos, Escornalbou i La Teixeta. El Ral·li va aplegar un bon nombre de públic en una jornada calorosa.

La victòria va ser per a Nil Solans i Miquel Ibáñez, amb un Peugeot 208 R2. La parella va marcar un ritme molt alt des de l’inici, anotant-se els millors temps ja en les primeres especials del matí. El domini continuaria als trams d’Escornalbou i la Teixeta, i acabarien, ja de nit, apuntant-se l’escratx en tots els trams. Solans i Ibáñez s’endurien també la Challenge Michelin.

La segona posició a La Pineda va ser per a Joan Segú i Òscar González, amb un Citroën DS3 Sport R3. Després de rodar en tercer lloc durant la primera part de la cursa, superat l’equador de la prova es van llançar a per la segona posició. Un segon lloc que van aconseguir en la penúltima especial i que van conservar fins al final.

El podi el van completar Jordi Medina i Joaquim Nogué. Al volant d’un Renault Clio R3T, van rodar en segona posició durant bona part de la cursa però van caure un lloc en la classificació després de la segona passada per Escornalbou. Al final serien tercers a deu segons dels segons classificats.

La Pineda va suposar el primer test en cursa del Peugeot 208 1.2 Pure Tech que utilitzaran els participants en el Volant RACC aquesta temporada.

Els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt havien de disputar set dels vuit de la cursa, tots exceptuant la segona passada per La Teixeta. El triomf seria per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X R4, que van ser els més ràpids en totes les especials de la jornada, acabant la prova primers, amb un avantatge de 4,43 segons sobre els segons classificats.

La segona posició va correspondre a Joan Riera i Jaume Estruch, que participaven amb un Peugeot 206 GTI. La parella va resistir els atacs del Renault Clio de Nil Chillon i Xavier Serentill, que completarien a La Pineda el podi dels participants en el Ral·lisprint.

El ral·li La Pineda Platja era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper-Esport el primer lloc va ser per a José Herranz i Alberto Amate, amb un Peugeot 205 GT. La segona posició va correspondre a Joan i Jordi Galtes, amb un BMW E30 325, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier i Ariadna Pons, amb un Toyota Celica.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Antonio Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. La segona posició va ser per a Carlos Fernández i Isabel García, amb un Volkswagen Golf GTI. El podi el completarien Narcís i Clàudia Marcó amb un Lancia Delta Integrale.

Per classes, Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Sandro Girón i  Oriol Espínola, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3, mentre que la 6 va ser per a Nil Solans i Miquel Ibáñez, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Joan Segú i Óscar González, amb un Citroën DS3 Sport R3. German Sáiz i  Patrícia Baldó, es van anotar la 8, amb un BMW M3 E36, i Marc i David Cendra es van imposar en la classe 12, amb un Volkswagen Golf GTI. Finalment, Jaime Abad i Álex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth.

El proper ral·li a disputar-se serà el Ral·li Pla d’Urgell del 8 d’abril, que es disputarà sobre terra.

 

Ral•li 2.000 Viratges

Membrado i Vilamala tanquen la temporada sobre asfalt guanyant el Ral·li 2.000 Viratges

  • Daniel Muntadas i Oriol Vives s’adjudiquen el Volant RACC-Trofeu Mavisa

Punt i final a la temporada sobre asfalt del Campionat de Catalunya de Ral·lis. La 56a. edició del Ral·li 2.000 Viratges, disputada el dissabte 19 de novembre, va aplegar més de seixanta vehicles en una de les proves amb més tradició. A més del campionat català, la cursa era puntuable també per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, l’Open de ral·lisprints d’asfalt, el Trofeu Júnior i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Superesport, a més del Volant RACC. Organitzat pel Biela Club Manresa, el ral·li constava de cinc trams: Hostalnou, Pinós, Vilaredes, Taurons i La Bassa, que els participants del català havien de completar en dues ocasions.

Josep Maria Membrado, amb Jordi Vilamala de copilot, arribava al 2.000 Viratges amb el Campionat absolut i la Copa d’asfalt a la butxaca. El pilot d’Olost va dominar el ral·li de principi a fi, aconseguint, amb el Ford Fiesta R5, marcar el millor temps en totes les especials. Una victòria que els permet fer el ple en les proves sobre asfalt en que han participat.

Molt regular va ser el ral·li de Climent Domingo i Joan Venceslao, a bord del Citroën DS3 R3T. Seguint l’estela de Membrado i Vilamala però sense inquietar el seu liderat, la parella va rodar sempre en segona posició, lloc que van ocupar en arribar a la meta, a dos minuts i 12 segons del guanyadors. Domingo i Venceslao s’imposarien entre els vehicles de dues rodes motrius, sent primers també de la Challenge Michelin.

Aleix Vila i Ignacio Paz, amb un Citroën Saxo, van lluitar per les posicions de podi des de l’inici de la cursa. La parella es va situar en la tercera posició a partir del segon tram i, amb una carrera molt regular, va resistir els atacs de diversos participants que lluitaven per pujar al podi. Finalment serien tercers superant el Mitsubishi EVO IX d’Albert Roger i Eloi Montalà en més de mig minut.

La Copa Pirelli la van guanyar Josep Anton Domènech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T, que van acabar la cursa en cinquena posició.

Els participants en l’Open de ral·lis d’asfalt només havien de disputar dues passades als dos primers trams, Hostalnou i Pinós. Ja amb el títol de l’Open Bridgestone 2016 assegurat Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, sortien a la cursa tranquils, amb l’objectiu d’acabar la temporada amb una nova victòria. I ho van aconseguir, marcant el millor temps en totes les especials

El segon lloc va ser per a Jordi Terradellas i Anna Davi, amb un Renault Clio. Rubén Muñoz i Javier Martínez, amb un Peugeot 106 S16, van ocupar la tercera posició, primer entre els participants del Trofeu Júnior. Entre els ER, la victòria va ser per a Ivan Poveda i Edgar Vilaseca, amb un Peugeot 206.

Pel que fa als participants de Regularitat Esport, els guanyadors van ser Jordi Auret  i Joan Esquius, amb un Renault 5 GT-Turbo. La segona posició va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911. El podi el van completar Carlos Fernandez i Isabel Garcia, amb un Volkswagen Golf GTI. En Superesport, la victòria va ser per a José Carlos Herranz i Joan Sabaté, amb un Peugeot 205 GT. En segona posició es van classificar Àngel i Marc Carrillo, amb un Peugeot 205 GTI. El tercer calaix del podi va ser per a Sergio Lopez i Ivan Álvarez, amb un Ford Escort.

El ral·li 2.000 Viratges havia de decidir el guanyador del Volant RACC/Trofeu Mavisa on tres pilots arribaven a Manresa amb clares opcions al títol, Daniel Muntadas, Raül Castán i Josep Bassas, i els tres van estar al llarg del ral·li en posicions d'aconseguir-ho, però finalment Daniel Muntadas i Oriol Vives es van fer amb la corona de campió i a més es van imposar en la cita més antiga dels ral·lis. Segon a la cursa i també a la copa de promoció l’equip de Josep Bassas i Jaume Poch van tenir una cursa amb força incidents però van acabar només a 1,4 segons del guanyador. El tercer calaix del podi el van ocupar Àlex Teixidor i Èric Bellver amb el Peugeot 107. L’altre equip aspirant al títol, Castan-Coronado, va haver d’abandonar quan lluitava pel lideratge dins la copa de promoció.

Per classes, Daniel Muntadas i Oriol Vives es van adjudicar la classe 1, al volant d’un Peugeot 107. Albert Roger i Eloi Montalà es van adjudicar la classe 4 amb un Mitsubishi EVO IX. Aleix Vila i Ignacio Paz, amb un Citroën Saxo, van ser els més ràpids de la classe 6. La classe 7 va anar a parar a mans de Climent Domingo i Joan Venceslao que, competien amb un Citroën DS3 R3T. Oscar González i Luis A. Martínez, amb un Seat Ibiza 1.8T, es van imposar a la classe 8. Jordi Prenafeta i Guifré Pujol, amb un Ferrari 308 GTB, es van apuntar la classe 10, mentre que David i Marcel Abad, amb un BMW M3, es van endur la 11. La classe 12 va ser per a Josep Maria Membrado i  Jordi Vilamala, amb un Ford Fiesta R5. Finalment, la classe L va ser per a Daniel Rabaneda i Kevin Martínez, amb un BMW 325i.

La darrera prova de la temporada serà el Ral·li de Tàrrega, que es disputarà el 10 de desembre i decidirà  la Copa de Catalunya de ral·lis de terra.

 

VII Ral·li Vila de Valls

Sergi Pañella i César Crespo (Mitsubishi EVO X) s’imposen en un ral·li de Valls molt emocionant

  • Nil Solans i Miquel Ibáñez van ser segons, amb un Peugeot 208, després d’una interessant pugna per la victòria durant tota la jornada
  • Àngel Bonavida, amb Anna Tallada de copilot, amb un Citroën Saxo, van ser segons a la cursa tarragonina i es va assegurar el títol de l’Open d’asfalt

Penúltima prova de la temporada sobre asfalt puntuable per a la Copa de Catalunya de Ral·lis. El Ral·li de Valls, que arribava a la seva setena edició, va aplegar una setantena de vehicles. Organitzada per l’escuderia Costa Daurada, la cursa constava de quatre trams als quals els participants havien de fer dues passades. El ral·li era puntuable per la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, l’Open Bridgestone i el Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt, a més de la Copa de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport.

Entre els inscrits, diversos pilots que arribaven a Valls amb la intenció de posar a punt el vehicle de cara al Ral·li Catalunya, puntuable per al Mundial. La victòria va ser per a Sergi Pañella i César Crespo, que amb un Mitsubishi EVO X van mantenir un emocionant frec a frec durant tota la cursa amb el Peugeot 208 de Nil Solans i Miquel Ibañez. A falta de dues especials per al final, Solans tenia només 7 dècimes de segon d’avantatge sobre Pañella. El del Mitsubishi va guanyar els dos darrers trams i es va endur la victòria final, marcant cinc dels vuit scratxs.

La tercera posició va ser per a Lucas Rubio i Ivan Cano, amb el Porsche GT3, ex-Orriols.

Marcel Besolí i Xavier Carulla, amb un Peugeot 208 VTI van ser quarts, acumulant uns bons quilòmetres de cara a la seva participació en el Catalunya. Darrere seu, Jose María Martinez i Luka Larrosa van acabar cinquens amb el seu habitual BMW M3 E30.

En l’apartat de l’Open, la victòria va anar a parar a mans de Marc Que i Joaquim Sabater, amb un Peugeot 205 Rally. Àngel Bonavida i Anna Tallada, amb un Citroën Saxo, van ser segons, posició amb la qual s’assegurava el títol de l’Open. El podi el van completar Xavier Estalella i Sergi Baraiguet. Entre els ER, la victòria va ser per a Mario Acosta i Jonatan Gonzalez, mentre que l’Open Júnior va ser per a Ruben Muñoz i Javier Martinez, amb un Peugeot 106 S16.

En l'apartat de Regularitat Sport, la victòria final va ser per a Antoni Verdaguer i Jesús Mora amb un Porsche 944 Turbo, seguits de Jordi Gelabert i Albert Sànchez amb un  Porsche 911. El tercer calaix del podi el van ocupar Carlos Fernàndez i Isabel Diaz amb un Volkswagen Golf GTI.

En la Regularitat Súper-Sport el triomf va ser pel binomi Xavier Domingo – Jordi Vilagrà amb un Porsche 911. Segons van ser Joan M. Sànchez i Joan Font amb un Volkswagen Golf, i tercers van ser Joan i Jordi Galtés amb un Opel Manta GTE.

La propera cursa del Campionat de Catalunya de ral·li serà el ral·li Torrefeta-Florejacs, sobre Terra, que es disputarà el primer cap de setmana de novembre.

 

48è. Ral•li Osona

Membrado i Vilamala (Ford Fiesta R5) sumen una nova victòria en un renovat Ral·li Osona

  • La cursa, que va començar divendres des de la plaça major de Vic, presentava un format nou, que incloïa noves especials i una tram espectacle al Circuit
  • El pilot d’Olost, el més ràpid en 13 dels 15 trams, es consolida al capdavant de la classificació general del Campionat de Catalunya
  • Canvi de líder al Volant RACC /Trofeu MAVISA amb el triomf de Raúl Castán i Àxel Coronado quan la copa arriba a l’equador de la temporada

El Campionat de Catalunya de Ral·lis ha arribat al seu equador amb la celebració del Ral·li Osona, que arribava a la seva 48a. edició. La plaça de Vic, molt concorreguda, va acollir la sortida d’una cursa que es presentava amb un nou format respecte temporades anteriors, amb dos dies de carrera i especials diferents.

L’escuderia Osona, organitzadora de la prova havia programat un total set trams cronometrats, a doble passada, a més d’una superespecial al Circuit d’Osona. Hi van prendre part més d’una vuitantena de vehicles en una cursa puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, l’Open i el Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt, a més del Volant RACC, i les copes de Regularitat Esport i Superesport. La carrera puntuava també per als les Challenge Pirelli i Michelin.

La prova va tenir com a protagonistes al Ford Fiesta R5 de Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala i al Porsche 997 GT3 d’Albert Orriols i Lluís Pujolar. En la primera jornada de divendres, tots dos ja van marcar distàncies en relació als seus competidors, una situació que es va anar accentuant al llarg de tot el dissabte.

Membrado, amb un Ford Fiesta R5, va fer un ral·li pràcticament perfecte i es va imposar en 13 de les 15 especials programades, ampliant poc a poc el marge respecte la resta de participants. Amb aquesta victòria el pilot d’Olost suma ha 9 triomfs al ral·li Osona es continua ferm al capdavant  del campionat català.

Albert Orriols, amb un Porsche 997 GT3 acabat d'estrenar, va rodar a un bon nivell i va posar les coses difícils a Membrado, aconseguint dos escratxs. En la resta de trams, va ser sempre segon, posició que mantindria fins al finals de la cursa.

La tercera posició a Osona va ser per a Daniel Balasch i Manel Muñoz, amb un Mitsubishi Colt. La parella va rodar en quarta posició durant bona part del ral·li, en una gran lluita amb Xavier Domènech i Óscar Sánchez i el seu BMW Mini Proto. Domènech i Sánchez van punxar una roda en el primer pas per la Vola i posteriorment van ser penalitzats per arribar tard a un control. Dos contratemps que permetrien al tàndem Balasch-Muñoz pujar al podi, amb una diferència d’un minut i mig d’avantatge sobre Domènech-Sánchez.

En dues rodes motrius, el triomf va ser per a Óscar Barroso i Iván Gómez, amb un Peugeot 208 VTI.

La Challenge Pirelli va ser per a Ramon Cornet i Daniel Noguer, amb un Peugeot 207 RC. La parella va remuntar moltes posicions després de punxar en el primer tram de la carrera.

La Challenge Michelin va ser per a Jordi Montero i Ana Tizón, amb un Renault Clio 2.0 RS Ragnotti.

Els participants en l’Open de Ral·lisprints d’asfalt havien de completar dues passades a tres trams, dissabte al matí, en concret, la Trona, la Costa dels Gats i Olost. La victòria va ser per a Alberto Gil i Oriol Fuentes, amb un Citroen Saxo VTS. En segona posició, a 1 minut 51 segons, es van classificar Àngel Bonavida i Anna Tallada, amb un altre Citroën Saxo VTS.

Entre els ER, la victòria va ser per a Ramon García i Marc Cendra, amb un Peugeot 205 GTI Maxi.

El ral·li Osona va comptar també amb els participants del Campionat de Catalunya de Regularitat, tant Sport com Súper-Sport. En la categoria de Regularitat Super-Sport el primer lloc va ser per a Jordi i Joan Galtés, amb un Opel Kadett C GTE. El podi el van completar Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un Volkswagen Golf 1.8. La tercera posició va ser per a Xavier i Arnau Pons, amb un Toyota Celica Turbo 4WD.

Pel que fa a la Regularitat Sport el triomf va ser per a Narcís i Clàudia Marcó amb el seu Lancia Delta HF Integrale. El segon lloc va ser per a Joan Ignasi Fernández i Jordi Pérez, als comandaments d’un Volvo 360 GLT. Completaven el podi Carlos Fernández i Isabel Garcia, amb un Volkswagen Golf GTI 1.8 Mk II.

Pel que fa al Volant RACC/Trofeu Mavisa, la victòria va ser per a Raül Castán i Àxel Coronado, que van aconseguir un important avantatge durant la jornada de divendres i van administrar el marge durant el dissabte fins a aconseguir pujar al calaix més alt del podi. El jove pilot Alfred Espanyol, amb Eduard Ferran al costat, aconseguien una treballada segona posició a Vic. Daniel Muntadas i el seu copilot, Oriol Vives, van acabar tercers després de recuperar el temps perdut per dues punxades

Per classes, Raúl Castán i Àxel Coronado, amb un Peugeot 107, es van imposar a la classe 1. Josep Molas i Isaac Pujol van guanyar la classe 2, amb un Ford Focus. La classe 3 se la va adjudicar jordi Montero i Ana Tizón, amb un Renault Clio RS. Óscar Barroso i Ivan Gómez es van endur la classe 6 amb un Peugeot 208 VTI. Ramon Cornet i Daniel Noguer es van imposar en la classe 7, amb un Peugeot 207 RC. La classe 10 va ser per a José María Martínez i Luka Larrosa, amb un BMW M3. La classe 11 va ser per a Sergi Sauquet i Lorena Romero, amb un Renault Clio 16 S Williams. Josep Maria Membrado i Jordi Vilamala, amb un Ford Fiesta R5, van guanyar la classe 12. Finalment, Joan Salvans i Marçal Mompió van ser els millors entre els participants de la classe L, amb un BMW M3 2.9 E36.

La propera prova prevista del Campionat de Catalunya de Ral·lis, que serà sobre terra, serà el Ral·li de Cervera, que també puntuarà pel Campionat d’Espanya, i està previst per al 3 de setembre i que arriba a la seva 17a. edició.

 
<< Inici < Anterior 1 2 3 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 3
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.