notices

Ral·lis Asfalt

RAL.LI CIUTAT D’IGUALADA

Orriols i Pujolar s’imposen al 19è. Ral·li Ciutat d’Igualada en un final emocionant

  • Òscar Flores, amb un Peugeot 106, va ser el millor entre els participants de la primera cursa puntuable per al Campionat de Catalunya de promoció
  • Josep Bassas estrena amb victòria la temporada del Volant RACC 2017

Treballada victòria l’aconseguida dissabte per Albert Orriols i Lluís Pujolar al Ral·li Ciutat d’Igualada. A bord del nou Skoda Fabia R5, la parella va liderar la cursa durant tres quartes parts de la jornada fins que en el segon pas pel tram de Rubió, Xavier Domènech i Àxel Coronado, amb qui mantenien una lluita aferrissada pel primer lloc, es van posar al capdavant, amb el Citroën DS3 R5. Els dos equips van arribar a la darrera especial amb un marge de només un segon. El darrer tram, amb la victòria en joc, va ser per a la parella de l’Skoda que s’anotava així la primera victòria de la temporada.

El Ral·li Ciutat d’Igualada, que arribava a la seva 19a. edició, va aplegar més d’una vuitantena d’equips. Organitzat pel Moto Club Igualada, la prova era puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d'Asfalt, el Campionat de Catalunya de Promoció i Trofeu Júnior a més de les Copes de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport i el Volant RACC.

En dues rodes motrius, la victòria va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, que amb un Peugeot 208 R2, van acabar en tercera posició de la general completant una cursa molt regular en que sempre van rodar en posicions de podi. Solans i Barreiro s’anotarien també la Challenge Michelin.

Josep Anton Domenech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T, van endur-se el triomf entre els participants de la Copa Pirelli.

Els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt havien de disputar cinc  dels dotze trams de la cursa. El triomf va ser per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X R4, que van ser els més ràpids en totes les especials de la jornada.

El Ral·li Ciutat d’Igualada va servir també per a l’estrena del nou Campionat de Catalunya de Promoció i el Trofeu Júnior que impulsa la Federació Catalana d’Automobilisme. La victòria va ser en aquesta ocasió per a Òscar Flores i Oriol Fuentes, amb un Peugeot 106. El segon lloc, primer lloc entre els participants del Trofeu Junior, que opten a la Beca 2018, va ser per a Roger Aymerich, que participava amb el seu germà Ferran de copilot, a bord d’un Ford Focus 1.6. La tercera posició va ser per a Borja Puga i Èric Rodríguez, amb un Peugeot 107.

La cursa era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper Esport el primer lloc va ser per a Joan Salinas i Joan Codinachs, amb un Seat 1430. La segona posició va correspondre a Joan Miquel Sánchez i Joan Font, amb un Volkswagen Golf GTI, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Jaume Mas i Jordi Ibarra, amb un Porsche 911 ST.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Sergi Fernández i Francesc Torres, amb un Mini 850. La segona posició va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911. El podi el completarien Antonio Verdaguer i Maria Jesús Mora amb un Porsche 944 Turbo.

El Volant RACC / Trofeu Mavisa ha començat aquesta temporada en el Ral·li Ciutat d’Igualada, primera de les set proves que composen el certamen i que arriba a la seva 39a. edició. A Igualada, a més, debutava el nou vehicle triat per a aquesta nova etapa, el Peugeot 208 1.2 PureTech.

Josep Bassas, amb l’experimentat Manel Muñoz al seient del copilot, va mantenir un interessant i emocionant frec a frec pel primer lloc amb el tàndem format per Jordi Salinas, guanyador del Volant al 2013, i el seu copilot Òscar Barrera, que van anar marcant els millors temps durant el matí. Tot canviaria a la tarda, una penalització de 40 segons a Salinas el va relegar en la classificació provisional i Bassas va passar a liderar la cursa. L’osonenc va mantenir en els trams de la tarda una tàctica més conservadora, sense prendre riscos que fessin perillar el triomf final. Salinas, amb problemes al seu Peugeot, acabaria abandonant.

El segon lloc del Volant a Igualada va ser per a Aleix Vila, que amb Marc Roca al seient del copilot, enceten aquest any una nova aventura i s’estrenen en la Copa de promoció del RACC. La parella va fer un ral·li de menys a més, adaptant-se a la nova muntura, i van arribar a marcar els millors temps en les dues passades pels tram d’Òdena.

Òscar Ortolà i Laura Salvo, van ser tercers en el seu debut en el Volant RACC, a més de dos minuts dels líders de la prova. Sens dubte uns bons punts en una primera cursa d’adaptació al nou vehicle.

Sergi Francolí i Guillem Aymerich, van acabar en quarta posició del Volant a Igualada, aconseguint l’objectiu inicial d’acabar la cursa i acumular quilòmetres a bord del Peugeot 208.

Marc Paradell compta amb una dilatada experiència en els ral·lis. Aquesta temporada repeteix participació al Volant, amb Xavier Quesada com a navegant. A Igualada van ser cinquens, completant un ral·li complicat.

Adrià Serratosa i Òscar Gonzalez van tenir problemes al seu Peugeot 208 i van quedar sense opcions després dels dos primers trams. També van abandonar Claudi Ribeiro i Oriol Espinola i Pablo Suárez i Eduard Ferrán per dos sortides de carretera sense conseqüències personals.

La propera prova del Volant RACC / Trofeu Mavisa serà el Ral·li Empordà, del 27 de maig, també sobre asfalt.

Per classes, Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Pau De las Heras i  Gerard Alsina, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3, mentre que la 6 va ser per a Jan Solans i Mauro Barreiro, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Jordi Medina i Joaquim Nogué, amb un Renault Clio R3T. Óscar González i Luis Ángel Martínez, es van anotar la 8, amb un Seat Ibiza 1.8T, i José María Martínez i Luka Larrosa es van imposar en la classe 10, amb un BMW M3 E30. Marc i David Cendra van ser els millors en la classe 12, amb un Volkswagen Golf GTI 16v. Finalment, Jaime Abad i Álex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth, i Albert Orriols i Lluís Pujolar es van endur la classe 15 amb un Skoda Fabia R5.

La propera prova prevista del certamen català de Ral·lis serà el Ral·li de Bellpuig del 13 de maig, que es disputarà sobre terra.

 

IX Ral·li La Pineda Platja

Nil Solans fa el ple a La Pineda i s’apunta la victòria en el primer ral·li de la temporada

  • Amb Miquel Ibáñez de copilot van ser els més ràpids en totes les especials
  • Sergi Pañella va guanyar el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt

Inici de la temporada del certamen català de ral·lis d’asfalt, amb la celebració de la novena edició del Ral·li La Pineda Platja. Sota l’organització de l’escuderia Costa Daurada, la prova era puntuable per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Súper Esport. Més d’una cinquantena de vehicles van participar en la cursa que constava de quatre trams a doble passada: La Mussara, Castillejos, Escornalbou i La Teixeta. El Ral·li va aplegar un bon nombre de públic en una jornada calorosa.

La victòria va ser per a Nil Solans i Miquel Ibáñez, amb un Peugeot 208 R2. La parella va marcar un ritme molt alt des de l’inici, anotant-se els millors temps ja en les primeres especials del matí. El domini continuaria als trams d’Escornalbou i la Teixeta, i acabarien, ja de nit, apuntant-se l’escratx en tots els trams. Solans i Ibáñez s’endurien també la Challenge Michelin.

La segona posició a La Pineda va ser per a Joan Segú i Òscar González, amb un Citroën DS3 Sport R3. Després de rodar en tercer lloc durant la primera part de la cursa, superat l’equador de la prova es van llançar a per la segona posició. Un segon lloc que van aconseguir en la penúltima especial i que van conservar fins al final.

El podi el van completar Jordi Medina i Joaquim Nogué. Al volant d’un Renault Clio R3T, van rodar en segona posició durant bona part de la cursa però van caure un lloc en la classificació després de la segona passada per Escornalbou. Al final serien tercers a deu segons dels segons classificats.

La Pineda va suposar el primer test en cursa del Peugeot 208 1.2 Pure Tech que utilitzaran els participants en el Volant RACC aquesta temporada.

Els participants en el Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt havien de disputar set dels vuit de la cursa, tots exceptuant la segona passada per La Teixeta. El triomf seria per a Sergi Pañella i César Crespo, amb un Mitsubishi EVO X R4, que van ser els més ràpids en totes les especials de la jornada, acabant la prova primers, amb un avantatge de 4,43 segons sobre els segons classificats.

La segona posició va correspondre a Joan Riera i Jaume Estruch, que participaven amb un Peugeot 206 GTI. La parella va resistir els atacs del Renault Clio de Nil Chillon i Xavier Serentill, que completarien a La Pineda el podi dels participants en el Ral·lisprint.

El ral·li La Pineda Platja era puntuable també per als participants de Regularitat.  En la categoria de Regularitat Súper-Esport el primer lloc va ser per a José Herranz i Alberto Amate, amb un Peugeot 205 GT. La segona posició va correspondre a Joan i Jordi Galtes, amb un BMW E30 325, mentre que el tercer lloc se’l va adjudicar Xavier i Ariadna Pons, amb un Toyota Celica.

Pel que fa a la Regularitat Esport el triomf va ser per a Antonio Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. La segona posició va ser per a Carlos Fernández i Isabel García, amb un Volkswagen Golf GTI. El podi el completarien Narcís i Clàudia Marcó amb un Lancia Delta Integrale.

Per classes, Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, van ser els millors en la classe 2. Sandro Girón i  Oriol Espínola, amb un Renault Clio Sport, van endur-se la classe 3, mentre que la 6 va ser per a Nil Solans i Miquel Ibáñez, amb un Peugeot 208 R2. La classe 7 va ser per a Joan Segú i Óscar González, amb un Citroën DS3 Sport R3. German Sáiz i  Patrícia Baldó, es van anotar la 8, amb un BMW M3 E36, i Marc i David Cendra es van imposar en la classe 12, amb un Volkswagen Golf GTI. Finalment, Jaime Abad i Álex Valle es van adjudicar la classe 13, amb un Ford Sierra Cosworth.

El proper ral·li a disputar-se serà el Ral·li Pla d’Urgell del 8 d’abril, que es disputarà sobre terra.

 

Ral•li 2.000 Viratges

Membrado i Vilamala tanquen la temporada sobre asfalt guanyant el Ral·li 2.000 Viratges

  • Daniel Muntadas i Oriol Vives s’adjudiquen el Volant RACC-Trofeu Mavisa

Punt i final a la temporada sobre asfalt del Campionat de Catalunya de Ral·lis. La 56a. edició del Ral·li 2.000 Viratges, disputada el dissabte 19 de novembre, va aplegar més de seixanta vehicles en una de les proves amb més tradició. A més del campionat català, la cursa era puntuable també per a la Copa de Catalunya de Ral·lis d’asfalt, l’Open de ral·lisprints d’asfalt, el Trofeu Júnior i la Copa de Catalunya de Regularitat Esport i Superesport, a més del Volant RACC. Organitzat pel Biela Club Manresa, el ral·li constava de cinc trams: Hostalnou, Pinós, Vilaredes, Taurons i La Bassa, que els participants del català havien de completar en dues ocasions.

Josep Maria Membrado, amb Jordi Vilamala de copilot, arribava al 2.000 Viratges amb el Campionat absolut i la Copa d’asfalt a la butxaca. El pilot d’Olost va dominar el ral·li de principi a fi, aconseguint, amb el Ford Fiesta R5, marcar el millor temps en totes les especials. Una victòria que els permet fer el ple en les proves sobre asfalt en que han participat.

Molt regular va ser el ral·li de Climent Domingo i Joan Venceslao, a bord del Citroën DS3 R3T. Seguint l’estela de Membrado i Vilamala però sense inquietar el seu liderat, la parella va rodar sempre en segona posició, lloc que van ocupar en arribar a la meta, a dos minuts i 12 segons del guanyadors. Domingo i Venceslao s’imposarien entre els vehicles de dues rodes motrius, sent primers també de la Challenge Michelin.

Aleix Vila i Ignacio Paz, amb un Citroën Saxo, van lluitar per les posicions de podi des de l’inici de la cursa. La parella es va situar en la tercera posició a partir del segon tram i, amb una carrera molt regular, va resistir els atacs de diversos participants que lluitaven per pujar al podi. Finalment serien tercers superant el Mitsubishi EVO IX d’Albert Roger i Eloi Montalà en més de mig minut.

La Copa Pirelli la van guanyar Josep Anton Domènech i Manel Marchal, amb un Citroën DS3 R3T, que van acabar la cursa en cinquena posició.

Els participants en l’Open de ral·lis d’asfalt només havien de disputar dues passades als dos primers trams, Hostalnou i Pinós. Ja amb el títol de l’Open Bridgestone 2016 assegurat Àngel Bonavida i Ramon Segarra, amb un Citroën Saxo, sortien a la cursa tranquils, amb l’objectiu d’acabar la temporada amb una nova victòria. I ho van aconseguir, marcant el millor temps en totes les especials

El segon lloc va ser per a Jordi Terradellas i Anna Davi, amb un Renault Clio. Rubén Muñoz i Javier Martínez, amb un Peugeot 106 S16, van ocupar la tercera posició, primer entre els participants del Trofeu Júnior. Entre els ER, la victòria va ser per a Ivan Poveda i Edgar Vilaseca, amb un Peugeot 206.

Pel que fa als participants de Regularitat Esport, els guanyadors van ser Jordi Auret  i Joan Esquius, amb un Renault 5 GT-Turbo. La segona posició va ser per a Jordi Gelabert i Albert Sánchez, amb un Porsche 911. El podi el van completar Carlos Fernandez i Isabel Garcia, amb un Volkswagen Golf GTI. En Superesport, la victòria va ser per a José Carlos Herranz i Joan Sabaté, amb un Peugeot 205 GT. En segona posició es van classificar Àngel i Marc Carrillo, amb un Peugeot 205 GTI. El tercer calaix del podi va ser per a Sergio Lopez i Ivan Álvarez, amb un Ford Escort.

El ral·li 2.000 Viratges havia de decidir el guanyador del Volant RACC/Trofeu Mavisa on tres pilots arribaven a Manresa amb clares opcions al títol, Daniel Muntadas, Raül Castán i Josep Bassas, i els tres van estar al llarg del ral·li en posicions d'aconseguir-ho, però finalment Daniel Muntadas i Oriol Vives es van fer amb la corona de campió i a més es van imposar en la cita més antiga dels ral·lis. Segon a la cursa i també a la copa de promoció l’equip de Josep Bassas i Jaume Poch van tenir una cursa amb força incidents però van acabar només a 1,4 segons del guanyador. El tercer calaix del podi el van ocupar Àlex Teixidor i Èric Bellver amb el Peugeot 107. L’altre equip aspirant al títol, Castan-Coronado, va haver d’abandonar quan lluitava pel lideratge dins la copa de promoció.

Per classes, Daniel Muntadas i Oriol Vives es van adjudicar la classe 1, al volant d’un Peugeot 107. Albert Roger i Eloi Montalà es van adjudicar la classe 4 amb un Mitsubishi EVO IX. Aleix Vila i Ignacio Paz, amb un Citroën Saxo, van ser els més ràpids de la classe 6. La classe 7 va anar a parar a mans de Climent Domingo i Joan Venceslao que, competien amb un Citroën DS3 R3T. Oscar González i Luis A. Martínez, amb un Seat Ibiza 1.8T, es van imposar a la classe 8. Jordi Prenafeta i Guifré Pujol, amb un Ferrari 308 GTB, es van apuntar la classe 10, mentre que David i Marcel Abad, amb un BMW M3, es van endur la 11. La classe 12 va ser per a Josep Maria Membrado i  Jordi Vilamala, amb un Ford Fiesta R5. Finalment, la classe L va ser per a Daniel Rabaneda i Kevin Martínez, amb un BMW 325i.

La darrera prova de la temporada serà el Ral·li de Tàrrega, que es disputarà el 10 de desembre i decidirà  la Copa de Catalunya de ral·lis de terra.

 

VII Ral·li Vila de Valls

Sergi Pañella i César Crespo (Mitsubishi EVO X) s’imposen en un ral·li de Valls molt emocionant

  • Nil Solans i Miquel Ibáñez van ser segons, amb un Peugeot 208, després d’una interessant pugna per la victòria durant tota la jornada
  • Àngel Bonavida, amb Anna Tallada de copilot, amb un Citroën Saxo, van ser segons a la cursa tarragonina i es va assegurar el títol de l’Open d’asfalt

Penúltima prova de la temporada sobre asfalt puntuable per a la Copa de Catalunya de Ral·lis. El Ral·li de Valls, que arribava a la seva setena edició, va aplegar una setantena de vehicles. Organitzada per l’escuderia Costa Daurada, la cursa constava de quatre trams als quals els participants havien de fer dues passades. El ral·li era puntuable per la Copa de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt, l’Open Bridgestone i el Trofeu Júnior de Ral·lisprints d’asfalt, a més de la Copa de Catalunya de Regularitat Sport i Super Sport.

Entre els inscrits, diversos pilots que arribaven a Valls amb la intenció de posar a punt el vehicle de cara al Ral·li Catalunya, puntuable per al Mundial. La victòria va ser per a Sergi Pañella i César Crespo, que amb un Mitsubishi EVO X van mantenir un emocionant frec a frec durant tota la cursa amb el Peugeot 208 de Nil Solans i Miquel Ibañez. A falta de dues especials per al final, Solans tenia només 7 dècimes de segon d’avantatge sobre Pañella. El del Mitsubishi va guanyar els dos darrers trams i es va endur la victòria final, marcant cinc dels vuit scratxs.

La tercera posició va ser per a Lucas Rubio i Ivan Cano, amb el Porsche GT3, ex-Orriols.

Marcel Besolí i Xavier Carulla, amb un Peugeot 208 VTI van ser quarts, acumulant uns bons quilòmetres de cara a la seva participació en el Catalunya. Darrere seu, Jose María Martinez i Luka Larrosa van acabar cinquens amb el seu habitual BMW M3 E30.

En l’apartat de l’Open, la victòria va anar a parar a mans de Marc Que i Joaquim Sabater, amb un Peugeot 205 Rally. Àngel Bonavida i Anna Tallada, amb un Citroën Saxo, van ser segons, posició amb la qual s’assegurava el títol de l’Open. El podi el van completar Xavier Estalella i Sergi Baraiguet. Entre els ER, la victòria va ser per a Mario Acosta i Jonatan Gonzalez, mentre que l’Open Júnior va ser per a Ruben Muñoz i Javier Martinez, amb un Peugeot 106 S16.

En l'apartat de Regularitat Sport, la victòria final va ser per a Antoni Verdaguer i Jesús Mora amb un Porsche 944 Turbo, seguits de Jordi Gelabert i Albert Sànchez amb un  Porsche 911. El tercer calaix del podi el van ocupar Carlos Fernàndez i Isabel Diaz amb un Volkswagen Golf GTI.

En la Regularitat Súper-Sport el triomf va ser pel binomi Xavier Domingo – Jordi Vilagrà amb un Porsche 911. Segons van ser Joan M. Sànchez i Joan Font amb un Volkswagen Golf, i tercers van ser Joan i Jordi Galtés amb un Opel Manta GTE.

La propera cursa del Campionat de Catalunya de ral·li serà el ral·li Torrefeta-Florejacs, sobre Terra, que es disputarà el primer cap de setmana de novembre.

 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 4
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.