La Júnior Car Cros, novetat en l’estrena de la temporada del Campionat català d’autocròs

  • Joan Serrat, amb un Mitsubishi Colt, va ser el més ràpid entre els turismes i David Casadevall es va imposar en la categoria Car Cros amb un Speed Car
  • La Diada de Lleida va comptar amb una prova de Resistència Off-road que van guanyar Abel i Jesús Torrelles i Xavier Tapia, amb un Seat Ibiza 2.0.

Estrena de la temporada del Campionat de Catalunya d’Autocròs. El Circuit de Lleida va acollir dissabte la primera cursa del certamen que, juntament amb la prova inaugural de la Copa de Catalunya de Resistència, configuraven el programa de la Diada Off-road de Lleida. La prova suposava també l’estrena en el català d’autocròs de la divisió Junior Car Cros, pensada per a pilots d’entre 13 i 18 anys.

Més d’una vintena de pilots van participar en les curses del campionat d’autocròs, distribuïts en quatre categories: la divisió 1, la més potent, per a vehicles d’entre 2.000 i 3.500 centímetres cúbics, la divisió II, reservada per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.6 litres de cubicatge i els sempre espectaculars Car Cross. En aquesta ocasió i corrent per separat, s’hi van incorporar també els monoplaces de la divisió Junior de Car Cros.

Les verificacions tècniques i administratives van donar pas a les mànegues d’entrenaments i classificatòries en una jornada assolellada que va aplegar al circuit un bon nombre d’aficionats al motor. En Turismes, la victòria se la va adjudicar Joan Serrat que es va presentar a Lleida amb l’objectiu de provar el seu nou Mitsubishi Colt, un vehicle amb tracció total amb que participarà aquest any també amb proves en ral·lis de terra. Serrat guanyaria també la divisió 1.

En la divisió II-A, el triomf va ser per al Citroën Saxo d’Ismael Pasarín, que va acabar segon en la general després de les set voltes reglamentàries al circuit. Lluís Romeu, amb un Citroën Visa, va ser segon de la categoria, després de creuar en la final la meta en quarta posició. El podi de la divisió II-A el va completar Pedro Castellano, amb un Peugeot 106, que va acabar la carrera amb un marge de 12 segons respecte el Ford Fiesta XR2 d’Ernest Pujol.

La lluita per la victòria en la divisió II va ser aferrissada. Alfred Español, amb un Opel Corsa, i José Vidal, amb un Opel Astra, van avançar-se en diverses ocasions. En una de les rectes del circuit, Vidal va envestir Español i es va col·locar primer. Aquesta maniobra però seria castigada per la direcció de cursa perdent el pilot de l’Astra tres posicions. Finalment, Español seria tercer, primer en divisió II, i Vidal, cinquè, segon de la seva categoria.

En la divisió Car Cross, David Casadevall, amb un Speed Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues classificatòries i va repetir triomf en la final.

La segona posició entre els Car Cross va ser per a Jordi Puigvert, amb un altre Speed Car, que va creuar la meta a només set dècimes del vencedor. Sortint des de la primera línia de la graella Robert Duran, també amb un Speed Car, es va mantenir en els llocs capdavanters i va creuar la meta en tercera posició.

Els participants en la divisió Junior dels Car Cros competien tots amb un Speed Car Xtrem. La final se la va adjudicar Josep Arqué després de mantenir un emocionant frec a frec amb Ares Lahoz, que va acabar en segona posició. El tercer calaix del podi va ser per a Pol Català també amb un Speed Car Xtrem.

Després de les curses d’autocròs, el circuit de Lleida es va preparar per a la cursa de Resistència Off-road de tres hores de durada. En total, 22 participants repartits en equips de dos o tres pilots van prendre part en la carrera inaugural de la temporada de la Copa. Els vehicles estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, reservada per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics. La victòria va ser per a l’equip format per Abel i Jesús Torrelles i Xavier Tapia, que van completar 117 voltes al traçat lleidatà amb un Seat Ibiza 2.0. A més, s’adjudicarien el trimf de la classe 2. El segon lloc de la general va ser per al tàndem format per Iván i Xavier Margarit, primers de la classe 1, amb un Citroën Saxo, a dues voltes dels guanyadors. La tercera posició va ser per a Gerard García i Juan Gracia, amb un Volkswagen Golf 2.0., a sis voltes dels vencedors, que van ser segons de la classe 2. Segons i tercer de la classe 1 van ser Robert Puig i Ignasi Torrent amb Citroen Saxo, i David Cabeza i Oriol Gel amb un Peugeot 205. En la classe 2, tercer van ser David Tarin i Josep M. López amb un Seat Ibiza 2.0

La propera cursa de la Copa de Resistència Off-road tindrà lloc 19 de març a Masquefa.