notices

Off-road Autocròs

Diada Off-Road de Lleida

La Júnior Car Cros, novetat en l’estrena de la temporada del Campionat català d’autocròs

  • Joan Serrat, amb un Mitsubishi Colt, va ser el més ràpid entre els turismes i David Casadevall es va imposar en la categoria Car Cros amb un Speed Car
  • La Diada de Lleida va comptar amb una prova de Resistència Off-road que van guanyar Abel i Jesús Torrelles i Xavier Tapia, amb un Seat Ibiza 2.0.

Estrena de la temporada del Campionat de Catalunya d’Autocròs. El Circuit de Lleida va acollir dissabte la primera cursa del certamen que, juntament amb la prova inaugural de la Copa de Catalunya de Resistència, configuraven el programa de la Diada Off-road de Lleida. La prova suposava també l’estrena en el català d’autocròs de la divisió Junior Car Cros, pensada per a pilots d’entre 13 i 18 anys.

Més d’una vintena de pilots van participar en les curses del campionat d’autocròs, distribuïts en quatre categories: la divisió 1, la més potent, per a vehicles d’entre 2.000 i 3.500 centímetres cúbics, la divisió II, reservada per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.6 litres de cubicatge i els sempre espectaculars Car Cross. En aquesta ocasió i corrent per separat, s’hi van incorporar també els monoplaces de la divisió Junior de Car Cros.

Les verificacions tècniques i administratives van donar pas a les mànegues d’entrenaments i classificatòries en una jornada assolellada que va aplegar al circuit un bon nombre d’aficionats al motor. En Turismes, la victòria se la va adjudicar Joan Serrat que es va presentar a Lleida amb l’objectiu de provar el seu nou Mitsubishi Colt, un vehicle amb tracció total amb que participarà aquest any també amb proves en ral·lis de terra. Serrat guanyaria també la divisió 1.

En la divisió II-A, el triomf va ser per al Citroën Saxo d’Ismael Pasarín, que va acabar segon en la general després de les set voltes reglamentàries al circuit. Lluís Romeu, amb un Citroën Visa, va ser segon de la categoria, després de creuar en la final la meta en quarta posició. El podi de la divisió II-A el va completar Pedro Castellano, amb un Peugeot 106, que va acabar la carrera amb un marge de 12 segons respecte el Ford Fiesta XR2 d’Ernest Pujol.

La lluita per la victòria en la divisió II va ser aferrissada. Alfred Español, amb un Opel Corsa, i José Vidal, amb un Opel Astra, van avançar-se en diverses ocasions. En una de les rectes del circuit, Vidal va envestir Español i es va col·locar primer. Aquesta maniobra però seria castigada per la direcció de cursa perdent el pilot de l’Astra tres posicions. Finalment, Español seria tercer, primer en divisió II, i Vidal, cinquè, segon de la seva categoria.

En la divisió Car Cross, David Casadevall, amb un Speed Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues classificatòries i va repetir triomf en la final.

La segona posició entre els Car Cross va ser per a Jordi Puigvert, amb un altre Speed Car, que va creuar la meta a només set dècimes del vencedor. Sortint des de la primera línia de la graella Robert Duran, també amb un Speed Car, es va mantenir en els llocs capdavanters i va creuar la meta en tercera posició.

Els participants en la divisió Junior dels Car Cros competien tots amb un Speed Car Xtrem. La final se la va adjudicar Josep Arqué després de mantenir un emocionant frec a frec amb Ares Lahoz, que va acabar en segona posició. El tercer calaix del podi va ser per a Pol Català també amb un Speed Car Xtrem.

Després de les curses d’autocròs, el circuit de Lleida es va preparar per a la cursa de Resistència Off-road de tres hores de durada. En total, 22 participants repartits en equips de dos o tres pilots van prendre part en la carrera inaugural de la temporada de la Copa. Els vehicles estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, reservada per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics. La victòria va ser per a l’equip format per Abel i Jesús Torrelles i Xavier Tapia, que van completar 117 voltes al traçat lleidatà amb un Seat Ibiza 2.0. A més, s’adjudicarien el trimf de la classe 2. El segon lloc de la general va ser per al tàndem format per Iván i Xavier Margarit, primers de la classe 1, amb un Citroën Saxo, a dues voltes dels guanyadors. La tercera posició va ser per a Gerard García i Juan Gracia, amb un Volkswagen Golf 2.0., a sis voltes dels vencedors, que van ser segons de la classe 2. Segons i tercer de la classe 1 van ser Robert Puig i Ignasi Torrent amb Citroen Saxo, i David Cabeza i Oriol Gel amb un Peugeot 205. En la classe 2, tercer van ser David Tarin i Josep M. López amb un Seat Ibiza 2.0

La propera cursa de la Copa de Resistència Off-road tindrà lloc 19 de març a Masquefa.

 

XXIV Premi Ara Lleida

El XXIV Premi Ara Lleida d’autocròs reuneix 80 pilots al circuit Parc de la Serra de Mollerussa

  • La prova, quarta de la temporada de l’especialitat, era puntuable per al Campionat català i també per al Campionat d’Espanya
  • Els participants, dividits en sis categories, van oferir dosis d’emoció i espectacle en dues jornades al traçat lleidatà

El Circuit Parc de la Serra de Mollerussa va acollir aquest cap de setmana la 24a. edició del Premi Ara Lleida d’autocròs. La prova, quarta de la temporada, era organitzada per l’escuderia Mollerussa i  puntuava per als campionats de Catalunya i d’Espanya de l’especialitat.

Una vuitantena de pilots van prendre part en la cita lleidatana distribuïts en sis categories: la divisió 1, per a vehicles de més de 2.000 centímetres cúbics, la divisió 2, per a turismes de fins a 2.000 centímetres cúbics, les Off-Road series, per a vehicles de sèrie d’un màxim de 2.000 centímetres cúbics, així com els monoplaces de la divisió III, els Car Cross i els Júnior Cross.

La cita, celebrada en una jornada assolellada, es composava de dues sessions qualificatives d’entrenaments per cada categoria, dues mànegues classificatòries i les finals, que van decidir els guanyadors.

Després de 10 voltes al traçat de Mollerussa, la victòria de la divisió 1 seria per a Víctor Álvarez, amb un Audi TT, que no va donar opció als seus rivals i va creuar la meta amb un marge de 17 segons respecte el segon que va ser Javier Benito, amb un Peugeot 208, mentre que la tercera posició va ser per a Perfecto Calviño, amb un Ford Fiesta.

Iván Posado, amb un Citroën Saxo, va guanyar la divisió 2. A vuit segons va acabar Jordi Costa, amb un Opel Corsa, primer entre els participants del Campionat de Catalunya. Rafael Gallardo, amb un Citroën Saxo, va ser tercer. El segon lloc del català va ser per a Lluís Codina, també amb un Citroën Saxo, i que va ser sisè en la general. El tercer calaix del podi del Campionat català va ser per a Joaquim González, amb idèntica muntura.

Josep Segalàs, amb un Renault Clio, va ser el millor de les Off-road Series, la categoria reservada a turismes estrictament de sèrie. José Antonio Casado va ser segon al volant d’un Peugeot 306 GTI.

Joan Enric de Maria, amb un Fórmula SC TTR, es va imposar entre els participants de la divisió III. L’actual líder provisional de la categoria va creuar la meta en primera posició amb prop de tres segons d’avantatge respecte el segon classificat. Una segona posició que seria per a Juan José Aranda, amb un altre Fórmula SC TTR. El tercer calaix del podi de la categoria l’ocuparia Delfín Lahoz, amb un Fórmula SC TTX.

El balear Juan José Moll, amb un Speed Car Xtrem, va ser el millor entre els sempre espectaculars Car Cross. El segon calaix del podi seria per a Antón Muiños, que amb un Semog Bravo va entrar a 3 segons del vencedor. El tercer lloc va ser per a Marc Batlle, amb un Casmat, que va ser el millor entre els participants del català. La segona posició va ser per a Jordi Puigvert i el seu Speed Car Xtrem. El podi del Campionat de Catalunya el va completar David Casadevall, cinquè a la general, amb un Speed Car Xtrem.

Finalment, en la categoria Júnior Cross, la victòria va ser per a Josep Arqué, amb un Speed Car Xtrem. Óscar Palomo va marcar la volta ràpida, amb un Yacar Cross, però va entrar segon, a 9 dècimes del guanyador. El tercer lloc va ser per a Darío Calviño, amb un altre Yacar Cross. El segon lloc del català va ser per a Joan Salichs, al volant d’un CRS Suzuki. La tercera posició va ser per a Ares Lahoz, amb un Speed Car Xtrem.

La propera prova del Campionat de Catalunya d’autocròs tindrà lloc el 22 d’octubre a Lleida.

 

17è. Autocròs Ciutat de Lleida

Segona prova de la temporada del campionat de Catalunya d’Autocròs, amb el circuit de Lleida com a escenari. La prova, disputada el 18 i 19 d’abril, era puntuable també per al Campionat d’Espanya de l’especialitat i va aplegar una vuitantena de pilots. La cita va començar el dissabte amb les verificacions i els entrenaments. L’Escuderia Lleida, organitzadora de la prova, va reservar per al diumenge les darreres mànegues classificatòries i les finals que van aplegar un bon nombre de públic al circuit.

Llegiu-ne més...

 


Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.