notices

Muntanya

8a. Pujada a Les Ventoses

Munné domina la Pujada a les Ventoses i s’adjudica el primer triomf de la temporada

  • Ramon Plaus, amb un Speed Car, va ser segon, i lidera la classificació general després de la victòria en la cita inaugural a Alcover
  • Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC) repeteix podi en Turismes

Segona prova de la temporada del Campionat de Catalunya de Muntanya. La VIII Pujada a les Ventoses, amb centre neuràlgic a Sant Jaume dels Domenys, al Baix Penedès, va aplegar una quarantena de vehicles, que havien de cobrir un tram de 6,7 quilòmetres. La victòria va ser per a Francesc Munné, amb un Demon Car R34, que s’apuntava així el primer triomf de la temporada. L’actual defensor del títol, no va donar treva als seus rivals i va ser el més ràpid en les dues mànegues de cursa. Munné, que no va poder puntuar a Alcover per problemes mecànics, es troba en període d’adaptació a la seva nova muntura.

Ramon Plaus, amb un Speed Car, va ser segon, i lidera la classificació general després de la victòria aconseguida a Alcover. L’andorrà va ser segon en les tres tandes d’entrenaments i va fer el seu millor temps en la primera mànega de cursa, a 5,6 segons del vencedor.

Albert López, al volant d’un Demon Car, va marcar el tercer millor registre de la jornada i repetiria podi com ja va fer en la prova inaugural.

El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser Gerard de la Casa, cinquè en la general de la jornada, amb el seu habitual Seat Córdoba WRC. De la Casa, clar candidat al títol de la categoria, va marcar el seu millor temps en la primera de les mànegues de cursa.

El segon lloc entre els Turismes va ser per a Fèlix Jurado, amb un Mitsubishi EVO VII. Jurado va calcar pràcticament els temps de les seves dues pujades de cursa i va superar a les Ventoses el  Seat Leon MK2 LR de Luís Aguilera, que seria finalment tercer. Aguilera va acabar en la setena posició de la general.

La Pujada a les Ventoses tenia alguns trams molt ràpids on l’escuderia Penedès, organitzadora de la prova, va situar unes xicanes per reduir la velocitat dels participants.

La prova era puntuable també per als inscrits en la Regularitat en Muntanya. El guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Lluís Llop, amb un Volkswagen Golf. A continuació es va classificar Miquel Duran amb Simca Rallye 2.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI. En segon lloc es va classificar Ricardo Jiménez, amb un Volkswagen Golf, mentre que Antonio Martínez, amb un Alfa Romeo 75, va ocupar la tercera posició.

Per classes, René Waare, va guanyar la classe 2 amb un Peugeot 106. Andreu Llaberia, amb un Citroën Saxo 1.6 VTS, va ser el millor entre els participants de la classe 6 i Joan Salvans, el més ràpid de la classe 8, amb un BMW M3. Ingrid Rosell es va adjudicar la 10, amb un Seat León Super Copa. Jordi Galofré, amb un Citroën AX, es va apuntar la classe 12, mentre que  la 14 va ser per a Gerard de la Casa i el seu Seat Córdoba WRC. Francesc Munné es va adjudicar la 16 amb un Demon Car R34. Ramon Plaus es va imposar en la classe 17, amb un Speed Car K-17. Marc Cendra, amb un Volkswagen Golf II, va guanyar en la classe 19. La 20 va ser per a Ramon Vila, amb un Ford Escort Cosworth. Finalment, la classe 22 va ser per a German Saiz, amb un BMW M3.

La propera prova del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 23 d’abril i serà la Pujada Callús-Sant Mateu que arriba a la seva 19a. edició.

 

Pujada a Alcover

Ramon Plaus guanya a Alcover en l’estrena del Campionat de Catalunya de Muntanya

  • Albert López, amb un Demon Car, i Edgar Montellà amb un Speed Car GTR, van completar el podi a la prova tarragonina
  • L’actual campió en la categoria de Turismes, Gerard de la Casa, va aconseguir el primer triomf de la temporada

Tret de sortida del Campionat de Catalunya de Muntanya 2017, amb la disputa a Alcover de la primera cita de la temporada. La prova, que s’estrenava en el certamen, va aplegar una quarantena de vehicles sota l’organització de l’escuderia Tram Sport. Els participants havien de cobrir un tram de poc més de quatre quilòmetres amb un total de cinc mànegues, tres d’entrenaments i dues de cursa.

Ramon Plaus, amb un Speed Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues de cursa, calcant pràcticament el temps en les dues pujades contra el crono. L’andorrà va millorar els temps aconseguits en les tandes d’entrenaments i ja en la primera pujada va situar el vehicle en primera posició. En la segona, repetiria el primer lloc per apuntar-se la victòria final en la primera prova del campionat que aquest any constarà de vuit proves.

Albert López, al volant d’un Demon Car EVO, va marcar bons temps en els entrenaments. En les mànegues de cursa va ser encara més ràpid, millorant els cronos, fins a aconseguir el segon millor temps de la jornada en la darrera carrera.

El tercer calaix del podi va ser per a Edgar Montellà, amb un Speed Car GTR EVO. L’andorrà va fer tres bones tandes d’entrenaments, millorant els temps progressivament. En la primera mànega de cursa va marcar el segon millor temps, el tercer millor de la jornada. L’andorrà no va puntuar en la segona mànega de cursa, sancionat per una vulneració del reglament.

L’actual campió de Catalunya, Francesc Munné, estrenava un Demon Car EVO, i es va mostrar intractable en les tres mànegues d’entrenaments, marcant el millor temps en totes. Problemes mecànics li van impedir sortir en la primera mànega de cursa. En la segona va ser desqualificat per arribar tard a la sortida i rebre ajuda dins el parc tancat.

El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser Gerard de la Casa, quart en la general de la jornada, amb el seu habitual Seat Córdoba WRC. De la Casa va calcar els temps en les dues mànegues de cursa, superant els seus rivals, demostrant que vol tornar revalidar el títol de la categoria de Turismes.

El segon lloc entre els Turismes va ser per a Luis Aguilera, amb un Seat León MK2. Després de fer el seu millor temps en la primera mànega de cursa va acabar cinquè en la de la jornada.

A Alcover, Joan Salvans, amb l’habitual BMW M3 va ser tercer. Salvans va acabar en la sisena  posició de la general.

Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Miquel Duran, amb un Simca Rallye 2, seguit de Lluís Llop amb un Volkswagen Golf GTI.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Joan Josep Codina, amb un Toyota Celica GT-Four. En segon lloc es va classificar Ricardo Jiménez, amb un Volkswagen Golf, mentre que Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI, va ocupar la tercera posició.

Per classes, Raul Ramírez, va guanyar la classe 2 amb un Peugeot 106. Felipe Brandao, conduint un Seat León Cupra R Turbo, va assolir la victòria en la classe 4. Andreu Llaberia, amb un Citroën Saxo 1.6 VTS, va ser el millor entre els participants de la classe 6 i Joan Salvans, el més ràpid de la classe 8, amb un BMW M3. David Becerra es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Megane Coupé. La classe 11 va ser per a Ingrid Rosell, que participava amb un Seat León Super Copa. David Espasa, amb un Honda Civic, es va adjudicar la classe 12, mentre que  la 13 va ser per a Luis Aguilera, amb un Seat Leon MK II. La classe 14 va ser per a Gerard de la Casa i el seu Seat Córdoba WRC.  Albert López es va adjudicar la 16 amb un Demon Car EVO. Ramon Plaus es va imposar en la classe 17, amb un Speed Car K-17. Eduard Andueza, amb un Citroën AX, es va adjudicar la classe 18 i Jaume Fraga, amb un Renault Clio 16S, va guanyar en la classe 19. Finalment, la classe 20 va ser per a Jaume Guixà, amb un Renault 5 GT Turbo.

La propera prova del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 12 de març i serà la Pujada a les Ventoses que arriba a la seva vuitena edició.

 

44ena Pujada a Sant Feliu de Codines

Munné, Campió de Catalunya de Muntanya després de ser segon a Sant Feliu de Codines

  • La cursa la va guanyar l’andorrà Ramon Plaus, al volant d’un Speed Car, després de ser el més ràpid en la segona de la mànegues de carrera
  • Kike Perelló es va imposar entre els Turismes, mentre que Gerard de la Casa, ja amb el títol de la categoria, va ser tercer amb un Ibiza Kit Car

Darrera cita de la temporada del campionat de Catalunya de Muntanya amb la disputa de la Pujada a Sant Feliu de Codines. La prova, que arribava a la seva edició número 44, va aplegar un important nombre de públic al llarg del recorregut, constava de tres mànegues d’entrenaments cronometrats i dues curses sobre un tram de 4,5 quilòmetres.

Ramon Plaus, que havia aconseguit ser el més ràpid en la tercera mànega d’entrenaments amb el seu Speed Car, va continuar la seva progressió en les dues curses, marcant el millor temps en la segona. Un temps que li va servir per endur-se el triomf a Sant Feliu.

Francesc Munné, amb un Demon Car, necessitava puntuar a Sant Feliu de Codines per endur-se el títol. Després de ser el més ràpid en les dues primeres mànegues d’entrenaments va aconseguir el millor temps en la primera mànega de cursa. En la segona es va veure superat per Plaus per tres dècimes. Al final, un segon lloc que valia el títol per a un Francesc Munné, satisfet amb la temporada realitzada.

El tercer calaix del podi va ser per a Eudald Carbonell, al volant d’un BRC. Carbonell va fer el seu millor temps en la segona mànega de cursa però va acabar a 6,6 segons del guanyador.

El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser Kike Perelló, cinquè en la general de la jornada, amb un Ford Fiesta Proto, que va ser el més ràpid de la seva categoria després d’una bona segona mànega de cursa.

El segon lloc entre els Turismes va ser per a Joan Salvans, amb un BMW M3, a menys de dos segons del guanyador de la seva categoria.

Gerard de la Casa, que competia amb un Seat Ibiza Kit Car, ja s’havia adjudicat el títol de la categoria en la darrera cursa. A Sant Feliu de Codines va ser tercer, a set dècimes de Salvans, ocupant la setena posició de la general.

Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Joan Argemí, amb un Alpine A310.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Manuel Fernández, amb un Volkswagen Golf GTI. En segon lloc es va classificar Pedro Peña, amb un Porsche 944 Turbo, mentre que Mónica Martínez, amb un Porsche 911 Turbo, va ocupar la tercera posició.

Per classes, Raul Ramírez, va guanyar la classe 2 amb un Peugeot 106 . Ramon Vila, conduint un Ford Escort Cosworth, va assolir la victòria en la classe 4. Jonatan Girón, amb un Renault Clio Cup 3, va ser el millor entre els participants de la classe 6 i Gerard de la Casa, amb un Seat Ibiza Kit Car va ser el primer classificat de la classe 7. Joan Salvans va ser el més ràpid de la classe 8, amb un BMW M3 E36. Lluc Rubio es va adjudicar la 11, amb el seu Porsche 997 GT3. La classe 12 va ser per a Jaime José Hernández al volant d’un Peugeot 106 S2, mentre que la 13 va ser per a Antoni Arrufat amb un Seat Leon MK II. La 14 va ser per a Kike Perelló i el seu Ford Fiesta Proto. Ramon Plaus es va adjudicar la 16 amb un Speed Car H16. Eduard Andueza es va imposar en la classe 17, amb un Citroën AX. Daniel Correa es va adjudicar la classe 18 amb un Volkswagen Golf Golf GTI. Carles Palou, amb un Ford Sierra Cosworth, va guanyar en la classe 19.

 

VI Pujada Ullastrell

Rècord de participants en la VI Pujada Ullastrell- I Memorial Lluís Costa, amb prop de 90 vehicles

  • Juan José Moll, amb un Speed Car GT-R, va ser el més ràpid, per davant dels monoplaces de Francesc Munné, segon, i Ramon Plaus, tercer
  • Gerard de la Casa, amb l’habitual Seat Córdoba WRC, va ser el més ràpid entre els participants en la categoria de Turismes

Xifra rècord de participació en la penúltima prova de la temporada del Campionat de Catalunya de Muntanya. Prop de 90 vehicles van prendre la sortida en la Pujada Santa Maria de Villalba-Ullastrell, que en la seva sisena edició estrenava memorial en record d’en Lluís Costa, qui va ser president de la Comissió de Muntanya i Oficial d’automobilisme, molt estimat entre pilots i organitzadors.

La prova, organitzada pel club +Gas Factory, constava de dues mànegues d’entrenaments cronometrats i dues curses sobre un tram de 3,77 quilòmetres, al llarg del qual es van aplegar nombrosos aficionats al motor en una matinal assolellada.

Juan José Moll, amb un Speed Car GT-R, havia marcat el millor temps en la segona mànega d’entrenaments cronometrats. El balear es va imposar també en cursa, sent els més ràpid en la primera de les pujades de carrera, l’única en que va puntuar ja que com la resta de monoplaces, no va poder disputar la segona cursa per l’accident d’un participant que va obligar a suspendre el final de la prova.

Francesc Munné, actual campió de Catalunya, va ser segon en la primera mànega d’entrenaments i el més ràpid en la segona, al volant del seu habitual Demon Car. En cursa, va quedar darrere Moll, ocupant el segon calaix del podi, a només dues dècimes del guanyador.

Ramon Plaus, amb un Speed Car H16, va aconseguir el segon millor temps a la primera mànega d’entrenaments cronometrats. L’andorrà pujaria al tercer calaix del podi després de completar el recorregut a només tres dècimes del vencedor de la jornada.

Pel que fa a la categoria de Turismes el millor classificat va ser Gerard de la Casa, vuitè en la general de la jornada, amb l’habitual Seat Córdoba WRC.

El segon calaix del podi en Turismes el va ocupar Luis Aguilera, amb un Seat Leon MK2 Long Race, que va fer valer el temps aconseguit en la primera mànega de cursa. En la segona, abandonaria, després de patir un accident en un dels revolts de la pujada.

Fèlix Jurado, amb un Mitsubishi EVO VI, va ser tercer entre els participants de la categoria de Turismes, desè en  la general de la jornada, a només mig segon del segon classificat.

El Trofeu Propulsió va ser per a Oriol Solé, amb un BMW 318 IS, que va quedar 27è. en la general de la jornada.

La Pujada Ullastrell també era puntuable per als participants en la Copa de Catalunya de Regularitat. El guanyador en Regularitat Super Sport va ser José Carlos Herranz, amb un Peugeot 205 GT. Lluís Llop, va acabar segon, al volant d’un Volkswagen Golf. La tercera posició va ser per a Joan Argemí, amb un Alpine A310.

En la Regularitat Sport, triomf de Mònica Martínez, amb un Porsche 911 Turbo. En segon lloc es va classificar Gabriel Oliver, amb un Lancia Fulvia 1300, mentre que Joan Molas, amb un Seat FL 1600, va ser tercer.

Per classes, Raúl Ramírez, amb un Peugeot 106 Rallye, va ser el millor de la classe 2. La classe 3 va ser per a Felip San Andrés, amb un Renault Clio Ragnotti. Felipe Rodríguez, conduint un Seat Leon Cupra R, assolia la victòria en la classe 4. Jan Solans, amb un Peugeot 208 R2, va ser el millor entre els participants de la classe 6 i Alex Santacatalina, amb un Peugeot 206 RC, va ser el primer classificat de la classe 7. La classe 8 va ser per a Joan Salvans, amb un BMW M3. Jonatan Girón es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Clio Cup 3. La classe 11 va ser per a Lluc Rubio, que participava als comandaments d’un Porsche GT3. La classe 12 va ser per a Santiago Vega i el seu Citroën AX, mentre que la 13 va ser per a Luis Aguilera i el seu Seat Leon MK2 Long Race. Gerard de la Casa, amb un Seat Córdoba WRC, es va endur la classe 14. Juan José Moll es va adjudicar la 16 amb un Speed Car GT-R. La 17 va ser per a Eduard Andueza, amb un Citroën AX. Marc Cendra, amb un Volkswagen Golf II, es va endur la classe 18 i José María Martínez Vivancos, amb un BMW M3 E 30, va guanyar en la classe 19. La classe 20 va ser per a Claude Darné, que participava amb un Renault Martini MK II. Finalment, la 21 se l’adjudicaria Oriol Soler, amb un BMW 318 IS.

La propera cursa del Campionat de Catalunya de Muntanya, última de la temporada, tindrà lloc el 12 de novembre i serà la mítica Pujada a Sant Feliu de Codines, que arriba a la seva edició número 44.

 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 4
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.