notices

Sala de Premsa

CCV Motorland 2017

Segona cita de la temporada del Campionat català de Velocitat en circuits a Motorland

  • Daniel Díaz Varela i Eduardo Costabal, en la primera, i Joan Vinyes i Jaume Font, es van repartir els triomfs en les dues carreres del cap de setmana

El circuit Motorland Aragón d’Alcanyís va acollir el 20 i 21 de maig la segona cita de la temporada del Campionat de Catalunya de Velocitat en circuits. En total, dues carreres al traçat aragonès que coincidien amb una nova jornada del CER i del campionat estatal de turismes. Sense dubte, una bona dosi de motor i competitivitat per als aficionats presents al circuit.

Daniel Díaz Varela i Eduardo Costabal, al volant d’un Porsche 991 Cup es van adjudicar el triomf en la primera de les curses amb un avantatge de més d’un minut respecte els segons classificats després d’aconseguir donar 24 voltes al traçat aragonès. La segona posició va ser Joan Vinyes i Jaume Font, amb un Seat Leon Cup Racer, primers de la classe D1. Els germans Ruben i Raúl Martínez, amb un altre Seat Leon Cup Racer, van ser tercers. Nil Montserrat i Nikolay Dimitriev, sisens de la general amb un Ginetta G55 GT4, es van adjudicar la classe 3, La sempre competida divisió 4 va ser per Henk Van Zoest, amb un Renault Clio Cup IV, mentre que Albert Lairisa, amb un Renault Clio III, es va apuntar la D5.

La segona carrera del cap de setmana, programada per 40 minuts més una volta, va ser molt disputada. Després de 22 voltes al circuit, Joan Vinyes i Jaume Font, amb el Seat Leon Cup Racer, van ser els més ràpids i es van endur el triomf, a més de la victòria entre els vehicles de la D1. Nil Montserrat i Nikolay Dimitriev, amb un Ginetta G55 GT4, van ser segons, a 22 segons dels vencedors en un final molt ajustat sent els més ràpids de la classe 3. El podi el van completar Ivan Pareras i Antonio Castillo, amb un Seat Leon Cup Racer. Daniel Díaz Varela i Eduardo Costabal, al volant d’un Porsche 991 Cup, es van anotar la classe 2 i Henk Van Zoest, amb un Renault Clio Cup IV, de nou va ser el més ràpid entre els participants de la D4.

La propera cursa del calendari català de Velocitat tindrà lloc el cap de setmana del 16 i 17 de setembre, al circuit de Barcelona-Catalunya, coincidint de nou amb una nova cita del Campionat d’Espanya de Resistència i el nacional de GT.

 

diada Off-Road de Mollerussa

Victòria de Joan Serrat (Toyota MR2) en l’autocròs de la Diada off-road de Mollerussa

  • David Casadevall es va imposar en la categoria Car Cros als comandaments d’un Speed Car Xtrem.
  • Òscar Darder i Xavier Pedró, amb un Peugeot 206, van endur-se el triomf en la prova de tres hores de Resistència off-road.

Nova cita de la temporada del Campionat de Catalunya d’Autocròs. El Circuit Parc de la Serra de Mollerussa va acollir dissabte una nova prova del certamen català, amb la participació de més d’una trentena de pilots, entre turismes i Car Cros. La jornada constava d’un programa doble amb una nova carrera de resistència off-road per conformar en conjunt el programa de la Diada Off-road de Mollerussa.

Els participants en les curses del campionat d’autocròs estaven distribuïts en quatre categories: la divisió 1, la més potent, per a vehicles d’entre 2.000 i 3.500 centímetres cúbics, la divisió II, reservada per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.6 litres de cubicatge i els sempre espectaculars Car Cross, a més de la divisió Junior de Car Cros, incorporada aquesta temporada.

Les carreres es van disputar en una matinal assolellada, amb temperatures de pràcticament estiu. Un bon temps que va afavorir la presència d’aficionats al circuit. Joan Serrat, amb un Toyota MR2 es va adjudicar la victòria entre els Turismes després de dominar també els entrenaments cronometrats. Serrat, que ja havia guanyat a Lleida amb un Colt, guanyaria també la divisió II.

En la divisió II-A, el triomf va ser per al Peugeot 106 Saxo de Pedro Castellano, que va acabar segon en la general després de les nou voltes reglamentàries al circuit. Òscar González, amb un Citroën Saxo, va ser segon de la categoria, després de creuar en la final la meta en quarta posició. El podi de la divisió II-A el va completar Antonio Moreno, amb un Opel Corsa, que va acabar la carrera a 39 segons del vencedor.

La divisió I va ser per a Miguel Gracia, amb un Volkswagen Golf. Gracia va acabar en tercera posició de la general, a 21 segons del guanyador. José María Escuder, amb un Opel Tigra, va ser segon, setè en la general de la jornada.

La divisió de Car Cross va ser la més nombrosa de la jornada. Els sempre espectaculars monoplaces van oferir una bona dosi d’emoció en cada passada. Després de les preceptives nou voltes al traçat, la victòria va ser per David Casadevall, amb un Speed Car Xtrem, que va mantenir un frec a frec pel liderat amb el segon classificat, el Yacar Cross, d’Ivan Piña. La tercera posició entre els Car Cross va ser per a Jordi Puigvert, amb un altre Speed Car Xtrem, que repetiria tercera posició de podi com ja va aconseguir en la Diada de Lleida.

Els participants en la divisió Júnior dels Car Cros competien majoritàriament amb un Speed Car Xtrem. La final se la va adjudicar Ares Lahoz després de mantenir una emocionant lluita amb Pol Català, que va acabar en segona posició, a poc més d’un segon de la vencedora. El tercer calaix del podi va ser per a Joan Salichs.

Després de les curses d’autocròs, el circuit de Lleida es va preparar per a la cursa de resistència off-road de tres hores de durada. En total, 22 participants repartits en equips de dos o tres pilots van prendre part en la carrera puntuable per a la Copa de Resistència off-road. Els vehicles estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, reservada per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics. La victòria va ser per a l’equip format per Òscar Darder i Xavier Pedró, que van completar 162 voltes al traçat lleidatà amb un Peugeot 206. A més, s’adjudicarien el triomf de la classe 2. El segon lloc de la general va ser per al tàndem format per Vicente de la Torre i Joan Soldevila, primers de la classe 1, amb un Citroën Saxo, a una volta dels guanyadors. La tercera posició va ser per a Iván i Xavier Margarit, amb un Citroën Saxo, a una volta dels vencedors, que van segons de classe 1, i tercers en van ser David Boltà i Antònia Martínez amb un Peugeot 205.  En la classe 2 segons van ser Gerard Garcia, Juan Gracia i Tomás Alonso amb un VW Golf GTI, i tercers van quedar David Tarin i Josep M.López amb un Seat Ibiza GTI, que van ser quarts i cinquens de la general, respectivament.

La propera cursa del calendari català off-road serà el 25è Autocròs Ara Lleida, que tindrà lloc el cap de setmana del 3 i 4 de juny, puntuable també per al Campionat d’Espanya de l’especialitat.

 

Pujada Guardiola-Cerdanyola

Ramon Plaus suma la segona victòria de l’any en la 6a. Pujada Guardiola-Cerdanyola

  • Edgar Montellà, amb un Speed Car, va ser segon i Gerard de la Casa, tercer, primer de la categoria de Turismes, amb un Seat Córdoba WRC

Ramon Plaus va sumar a la Pujada Guardiola-Sant Julià de Cerdanyola el seu segon triomf de la temporada. La cita, quarta del Campionat català de Muntanya, arribava a la seva sisena edició, sota l’organització de l’escuderia Foc als Pistons. La prova es va celebrar en una jornada assolellada en un tram de prop de quatre quilòmetres, en una carretera sinuosa, en plena falda de la Serra del Cadí.

Després de ser el més ràpid en les tres mànegues d’entrenaments, l’andorrà Ramon Plaus, afrontava les dues de cursa amb l’objectiu de rebaixar encara més els temps aconseguits. Plaus va imprimir un fort ritme ja en la primera i va aconseguir marcar l’escratx de la jornada, un temps que li acabaria donant la victòria.

Edgar Montellà, amb un Speed Car GTR, va plantar cara a Plaus des dels primers compassos de la jornada. Problemes mecànics van impedir la seva participació en la segona mànega d’entrenaments però en la tercera va rebaixar el crono aconseguit i va ser el més ràpid, superant Plaus per només dues dècimes. En les curses, l’andorrà va calcar pràcticament els temps en les dues, sent el millor el de la segona pujada però a 15 centèsimes del vencedor.

La tercera posició a Guardiola de Berguedà va ser per a un altre andorrà, Gerard de la Casa, amb el seu habitual Seat Córdoba WRC, amb tracció total. Primer entre els participants en la categoria de Turismes, De la Casa es va sentir molt còmode en el traçat sinuós del Berguedà i va marcar el seu millor temps en la primera mànega de cursa, a només mig segon del vencedor.

El segon lloc entre els Turismes va ser per a Luis Aguilera, amb un Seat León MKII, gràcies al temps aconseguit en la primera de les dues mànegues de cursa. Després d’una bona primera mànega de cursa, Aguilera va provar de rebaixar el temps en la segona però tot i marcar el segon millor registre de la categoria no va poder rebaixar l’aconseguit per ell mateix en la primera pujada.

Fèlix Jurado, amb un Mitsubishi EVO VII, va acabar tercer en la categoria de Turismes a Guardiola. Cinquè en la general de la jornada, el manresà va sortir satisfet de la cita berguedana.

El Trofeu Propulsió se’l va endur Oriol Soler amb un BMW 318i.

La prova era puntuable també per als inscrits en la Regularitat en Muntanya. El guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Lluís Llop, amb un Volkswagen Golf GTI. A continuació es va classificar Miquel Duran, amb un Simca Rallye. Joan Argemí, amb un Alpine A310, va ser tercer.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI. En segon lloc es va classificar Gabriel Olivier, amb un Lancia Fulvia, mentre que Ricardo Jiménez, amb un Volkswagen Golf GTI, va ocupar la tercera posició.

Óscar Triano, amb un Peugeot 106 GTI, va ser el millor entre els participants de la classe 6. Ramon Rosell es va adjudicar la 10, amb un Renault Clio Cup. Josep Trasserra, amb un Porsche 911 GT3, es va apuntar la classe 11, mentre que Luis Aguilera es va apuntar la 13, amb un Seat León. Gerard de la Casa i el seu Seat Córdoba WRC es van adjudicar la victòria en la 14. Ramon Plaus es va adjudicar la 17, amb un Speed Car K-17. La 18 va ser per a Eduard Andueza, amb un Citroen AX. Josep Moral, va guanyar en la classe 19, amb un Renault Clio. La 20 va ser per a Juan Albamonte, amb un Lancia Delta. Finalment, la classe 22 va ser per a Oriol Soler, amb un BMW 318i.

La propera prova del Campionat de Catalunya de Muntanya serà la Pujada a La Llacuna, que tindrà lloc el 18 de juny.









 

Kàrting Vic 2017

El circuit d’Osona acull la segona cita de la temporada del Campionat català de kàrting

  • Hi van prendre part més d’una cinquantena de pilots de les categories Aleví, Benjamí, Cadet, Júnior, Sènior i Open RACC, que debutava diumenge

El circuit d’Osona va acolli el cap de setmana la segona cita de la temporada del campionat de Catalunya de kàrting. El certamen, que consta de cinc cites, va aplegar més d’una cinquantena de pilots, repartits en les categories Aleví-Benjamí, Cadet, Júnior, Sènior i Open RACC. Després de les tandes d’entrenaments lliures i els cronometrats que es van celebrar dissabte, la matinal de diumenge van concentrar les carreres en una jornada calorosa.

Els participants en l’Open RACC s’estrenaven a Osona i van rebre la visita de l’expilot de Fórmula 1 Pedro Martínez de la Rosa, que va presenciar el debut de la seva filla. El protagonista de les dues carreres d’aquesta categoria va ser Mikel Merino, que es va imposar en les dues curses amb solvència després d’unes primeres voltes molt disputades. El van acompanyar al podi Jordi i Biel Fugardo, segon i tercer respectivament en la primera cursa. Els dos pilots s’intercanviarien la posició en la segona de les curses.

Els participants en la categoria aleví havien de disputar 14 voltes al traçat osonenc. Alejandro Meléndez va fer el doblet, imposant-se en les dues carreres. Iker Carceller va ser segon en les dues curses. En la segona va tenir opcions de victòria en un final molt ajustat amb Alejandro Meléndez. Els dos pilots van creuar la meta separats per només 41 mil·lèssimes. Arnau Ràfols va completar el podi en les dues carreres.

Pel que fa a la categoria Benjamí, el triomf va ser per a Adrián Benito, en les dues curses, amb Louis Loveau, segon, i Raúl Zunzarren, tercer.

Les dues curses de la categoria Cadet van ser d’allò més disputades. Sergio Ruiz, que ja havia guanyat una cursa en l’estrena de la temporada, es va imposar en les dues a Osona en dos finals molt ajustats. En la primera carrera el van acompanyar al podi Josep Maria Martí i Arnau Safont. En la segona van ser Javier Lara i Alejandro Albanesi.

Podi idèntic en les dues carreres de la categoria Júnior. Hugo Belda es van endur la victòria en les dues després d’un emocionant frec a frec amb Daniel Tkachenko, que va ser segon en ambdues curses. Antonio Herrerías va sumar dos tercers llocs, importants per a la classificació general.

La categoria Sènior va ser la única que va tenir guanyadors diferents en cada una de les carreres. Èric Alonso es va imposar en la primera, amb Marc Fugardo, segon i David Martínez, tercer. Fugardo seria el més ràpid en la segona carrera per davant de David Martínez i del seu germà Albert.

La propera cursa del Campionat català de kàrting tindrà lloc els dies 17 i 18 de juny al Kàrting de Móra.

 
Més articles...
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 Següent > Final >>
Pàgina 1 de 8
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.