Victòria de Joan Serrat (Toyota MR2) en l’autocròs de la Diada off-road de Mollerussa

  • David Casadevall es va imposar en la categoria Car Cros als comandaments d’un Speed Car Xtrem.
  • Òscar Darder i Xavier Pedró, amb un Peugeot 206, van endur-se el triomf en la prova de tres hores de Resistència off-road.

Nova cita de la temporada del Campionat de Catalunya d’Autocròs. El Circuit Parc de la Serra de Mollerussa va acollir dissabte una nova prova del certamen català, amb la participació de més d’una trentena de pilots, entre turismes i Car Cros. La jornada constava d’un programa doble amb una nova carrera de resistència off-road per conformar en conjunt el programa de la Diada Off-road de Mollerussa.

Els participants en les curses del campionat d’autocròs estaven distribuïts en quatre categories: la divisió 1, la més potent, per a vehicles d’entre 2.000 i 3.500 centímetres cúbics, la divisió II, reservada per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.6 litres de cubicatge i els sempre espectaculars Car Cross, a més de la divisió Junior de Car Cros, incorporada aquesta temporada.

Les carreres es van disputar en una matinal assolellada, amb temperatures de pràcticament estiu. Un bon temps que va afavorir la presència d’aficionats al circuit. Joan Serrat, amb un Toyota MR2 es va adjudicar la victòria entre els Turismes després de dominar també els entrenaments cronometrats. Serrat, que ja havia guanyat a Lleida amb un Colt, guanyaria també la divisió II.

En la divisió II-A, el triomf va ser per al Peugeot 106 Saxo de Pedro Castellano, que va acabar segon en la general després de les nou voltes reglamentàries al circuit. Òscar González, amb un Citroën Saxo, va ser segon de la categoria, després de creuar en la final la meta en quarta posició. El podi de la divisió II-A el va completar Antonio Moreno, amb un Opel Corsa, que va acabar la carrera a 39 segons del vencedor.

La divisió I va ser per a Miguel Gracia, amb un Volkswagen Golf. Gracia va acabar en tercera posició de la general, a 21 segons del guanyador. José María Escuder, amb un Opel Tigra, va ser segon, setè en la general de la jornada.

La divisió de Car Cross va ser la més nombrosa de la jornada. Els sempre espectaculars monoplaces van oferir una bona dosi d’emoció en cada passada. Després de les preceptives nou voltes al traçat, la victòria va ser per David Casadevall, amb un Speed Car Xtrem, que va mantenir un frec a frec pel liderat amb el segon classificat, el Yacar Cross, d’Ivan Piña. La tercera posició entre els Car Cross va ser per a Jordi Puigvert, amb un altre Speed Car Xtrem, que repetiria tercera posició de podi com ja va aconseguir en la Diada de Lleida.

Els participants en la divisió Júnior dels Car Cros competien majoritàriament amb un Speed Car Xtrem. La final se la va adjudicar Ares Lahoz després de mantenir una emocionant lluita amb Pol Català, que va acabar en segona posició, a poc més d’un segon de la vencedora. El tercer calaix del podi va ser per a Joan Salichs.

Després de les curses d’autocròs, el circuit de Lleida es va preparar per a la cursa de resistència off-road de tres hores de durada. En total, 22 participants repartits en equips de dos o tres pilots van prendre part en la carrera puntuable per a la Copa de Resistència off-road. Els vehicles estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, reservada per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics. La victòria va ser per a l’equip format per Òscar Darder i Xavier Pedró, que van completar 162 voltes al traçat lleidatà amb un Peugeot 206. A més, s’adjudicarien el triomf de la classe 2. El segon lloc de la general va ser per al tàndem format per Vicente de la Torre i Joan Soldevila, primers de la classe 1, amb un Citroën Saxo, a una volta dels guanyadors. La tercera posició va ser per a Iván i Xavier Margarit, amb un Citroën Saxo, a una volta dels vencedors, que van segons de classe 1, i tercers en van ser David Boltà i Antònia Martínez amb un Peugeot 205.  En la classe 2 segons van ser Gerard Garcia, Juan Gracia i Tomás Alonso amb un VW Golf GTI, i tercers van quedar David Tarin i Josep M.López amb un Seat Ibiza GTI, que van ser quarts i cinquens de la general, respectivament.

La propera cursa del calendari català off-road serà el 25è Autocròs Ara Lleida, que tindrà lloc el cap de setmana del 3 i 4 de juny, puntuable també per al Campionat d’Espanya de l’especialitat.