notices

XXVè Premi Ara lleida

El Circuit Parc de la Serra de Mollerussa, acollirà els propers dies 3 i 4 de ...

XVI Pujada Serra de La Llacuna

El proper diumenge dia 18 de juny es celebrarà la XVI Pujada a la Serra de La ...

  • XXVè Premi Ara lleida

  • XVI Pujada Serra de La Llacuna

Diada Off-Road de Lleida

La Júnior Car Cros, novetat en l’estrena de la temporada del Campionat català d’autocròs

  • Joan Serrat, amb un Mitsubishi Colt, va ser el més ràpid entre els turismes i David Casadevall es va imposar en la categoria Car Cros amb un Speed Car
  • La Diada de Lleida va comptar amb una prova de Resistència Off-road que van guanyar Abel i Jesús Torrelles i Xavier Tapia, amb un Seat Ibiza 2.0.

Estrena de la temporada del Campionat de Catalunya d’Autocròs. El Circuit de Lleida va acollir dissabte la primera cursa del certamen que, juntament amb la prova inaugural de la Copa de Catalunya de Resistència, configuraven el programa de la Diada Off-road de Lleida. La prova suposava també l’estrena en el català d’autocròs de la divisió Junior Car Cros, pensada per a pilots d’entre 13 i 18 anys.

Més d’una vintena de pilots van participar en les curses del campionat d’autocròs, distribuïts en quatre categories: la divisió 1, la més potent, per a vehicles d’entre 2.000 i 3.500 centímetres cúbics, la divisió II, reservada per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics, la divisió II-A, per a vehicles de fins a 1.6 litres de cubicatge i els sempre espectaculars Car Cross. En aquesta ocasió i corrent per separat, s’hi van incorporar també els monoplaces de la divisió Junior de Car Cros.

Les verificacions tècniques i administratives van donar pas a les mànegues d’entrenaments i classificatòries en una jornada assolellada que va aplegar al circuit un bon nombre d’aficionats al motor. En Turismes, la victòria se la va adjudicar Joan Serrat que es va presentar a Lleida amb l’objectiu de provar el seu nou Mitsubishi Colt, un vehicle amb tracció total amb que participarà aquest any també amb proves en ral·lis de terra. Serrat guanyaria també la divisió 1.

En la divisió II-A, el triomf va ser per al Citroën Saxo d’Ismael Pasarín, que va acabar segon en la general després de les set voltes reglamentàries al circuit. Lluís Romeu, amb un Citroën Visa, va ser segon de la categoria, després de creuar en la final la meta en quarta posició. El podi de la divisió II-A el va completar Pedro Castellano, amb un Peugeot 106, que va acabar la carrera amb un marge de 12 segons respecte el Ford Fiesta XR2 d’Ernest Pujol.

La lluita per la victòria en la divisió II va ser aferrissada. Alfred Español, amb un Opel Corsa, i José Vidal, amb un Opel Astra, van avançar-se en diverses ocasions. En una de les rectes del circuit, Vidal va envestir Español i es va col·locar primer. Aquesta maniobra però seria castigada per la direcció de cursa perdent el pilot de l’Astra tres posicions. Finalment, Español seria tercer, primer en divisió II, i Vidal, cinquè, segon de la seva categoria.

En la divisió Car Cross, David Casadevall, amb un Speed Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues classificatòries i va repetir triomf en la final.

La segona posició entre els Car Cross va ser per a Jordi Puigvert, amb un altre Speed Car, que va creuar la meta a només set dècimes del vencedor. Sortint des de la primera línia de la graella Robert Duran, també amb un Speed Car, es va mantenir en els llocs capdavanters i va creuar la meta en tercera posició.

Els participants en la divisió Junior dels Car Cros competien tots amb un Speed Car Xtrem. La final se la va adjudicar Josep Arqué després de mantenir un emocionant frec a frec amb Ares Lahoz, que va acabar en segona posició. El tercer calaix del podi va ser per a Pol Català també amb un Speed Car Xtrem.

Després de les curses d’autocròs, el circuit de Lleida es va preparar per a la cursa de Resistència Off-road de tres hores de durada. En total, 22 participants repartits en equips de dos o tres pilots van prendre part en la carrera inaugural de la temporada de la Copa. Els vehicles estaven distribuïts en dues categories: la classe 1, reservada per a vehicles de fins a 1.600 centímetres cúbics, i la classe 2, per a vehicles de fins a 2.000 centímetres cúbics. La victòria va ser per a l’equip format per Abel i Jesús Torrelles i Xavier Tapia, que van completar 117 voltes al traçat lleidatà amb un Seat Ibiza 2.0. A més, s’adjudicarien el trimf de la classe 2. El segon lloc de la general va ser per al tàndem format per Iván i Xavier Margarit, primers de la classe 1, amb un Citroën Saxo, a dues voltes dels guanyadors. La tercera posició va ser per a Gerard García i Juan Gracia, amb un Volkswagen Golf 2.0., a sis voltes dels vencedors, que van ser segons de la classe 2. Segons i tercer de la classe 1 van ser Robert Puig i Ignasi Torrent amb Citroen Saxo, i David Cabeza i Oriol Gel amb un Peugeot 205. En la classe 2, tercer van ser David Tarin i Josep M. López amb un Seat Ibiza 2.0

La propera cursa de la Copa de Resistència Off-road tindrà lloc 19 de març a Masquefa.

 

Pujada a Alcover

Ramon Plaus guanya a Alcover en l’estrena del Campionat de Catalunya de Muntanya

  • Albert López, amb un Demon Car, i Edgar Montellà amb un Speed Car GTR, van completar el podi a la prova tarragonina
  • L’actual campió en la categoria de Turismes, Gerard de la Casa, va aconseguir el primer triomf de la temporada

Tret de sortida del Campionat de Catalunya de Muntanya 2017, amb la disputa a Alcover de la primera cita de la temporada. La prova, que s’estrenava en el certamen, va aplegar una quarantena de vehicles sota l’organització de l’escuderia Tram Sport. Els participants havien de cobrir un tram de poc més de quatre quilòmetres amb un total de cinc mànegues, tres d’entrenaments i dues de cursa.

Ramon Plaus, amb un Speed Car, va ser el més ràpid en les dues mànegues de cursa, calcant pràcticament el temps en les dues pujades contra el crono. L’andorrà va millorar els temps aconseguits en les tandes d’entrenaments i ja en la primera pujada va situar el vehicle en primera posició. En la segona, repetiria el primer lloc per apuntar-se la victòria final en la primera prova del campionat que aquest any constarà de vuit proves.

Albert López, al volant d’un Demon Car EVO, va marcar bons temps en els entrenaments. En les mànegues de cursa va ser encara més ràpid, millorant els cronos, fins a aconseguir el segon millor temps de la jornada en la darrera carrera.

El tercer calaix del podi va ser per a Edgar Montellà, amb un Speed Car GTR EVO. L’andorrà va fer tres bones tandes d’entrenaments, millorant els temps progressivament. En la primera mànega de cursa va marcar el segon millor temps, el tercer millor de la jornada. L’andorrà no va puntuar en la segona mànega de cursa, sancionat per una vulneració del reglament.

L’actual campió de Catalunya, Francesc Munné, estrenava un Demon Car EVO, i es va mostrar intractable en les tres mànegues d’entrenaments, marcant el millor temps en totes. Problemes mecànics li van impedir sortir en la primera mànega de cursa. En la segona va ser desqualificat per arribar tard a la sortida i rebre ajuda dins el parc tancat.

El millor classificat en la Categoria de Turismes va ser Gerard de la Casa, quart en la general de la jornada, amb el seu habitual Seat Córdoba WRC. De la Casa va calcar els temps en les dues mànegues de cursa, superant els seus rivals, demostrant que vol tornar revalidar el títol de la categoria de Turismes.

El segon lloc entre els Turismes va ser per a Luis Aguilera, amb un Seat León MK2. Després de fer el seu millor temps en la primera mànega de cursa va acabar cinquè en la de la jornada.

A Alcover, Joan Salvans, amb l’habitual BMW M3 va ser tercer. Salvans va acabar en la sisena  posició de la general.

Pel que fa a la Regularitat en Muntanya, el guanyador en Regularitat Super-Sport va ser Miquel Duran, amb un Simca Rallye 2, seguit de Lluís Llop amb un Volkswagen Golf GTI.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Joan Josep Codina, amb un Toyota Celica GT-Four. En segon lloc es va classificar Ricardo Jiménez, amb un Volkswagen Golf, mentre que Víctor Salagaray, amb un Peugeot 205 GTI, va ocupar la tercera posició.

Per classes, Raul Ramírez, va guanyar la classe 2 amb un Peugeot 106. Felipe Brandao, conduint un Seat León Cupra R Turbo, va assolir la victòria en la classe 4. Andreu Llaberia, amb un Citroën Saxo 1.6 VTS, va ser el millor entre els participants de la classe 6 i Joan Salvans, el més ràpid de la classe 8, amb un BMW M3. David Becerra es va adjudicar la 10, amb el seu Renault Megane Coupé. La classe 11 va ser per a Ingrid Rosell, que participava amb un Seat León Super Copa. David Espasa, amb un Honda Civic, es va adjudicar la classe 12, mentre que  la 13 va ser per a Luis Aguilera, amb un Seat Leon MK II. La classe 14 va ser per a Gerard de la Casa i el seu Seat Córdoba WRC.  Albert López es va adjudicar la 16 amb un Demon Car EVO. Ramon Plaus es va imposar en la classe 17, amb un Speed Car K-17. Eduard Andueza, amb un Citroën AX, es va adjudicar la classe 18 i Jaume Fraga, amb un Renault Clio 16S, va guanyar en la classe 19. Finalment, la classe 20 va ser per a Jaume Guixà, amb un Renault 5 GT Turbo.

La propera prova del Campionat de Catalunya de Muntanya tindrà lloc el 12 de març i serà la Pujada a les Ventoses que arriba a la seva vuitena edició.

 
Més articles...
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 Següent > Final >>
Pàgina 2 de 7
Segueix-nos també a

Facebook
Últimes Fotos

image

El canal de flickr recull les millors imatges de cada cap de setmana al món de l'automòbil català.